kkk26a till porsche 924 ! BYtesförslag ???

Säljes och Bytes forum för delar och bilar, 9x4/9x8
bmw*alex
NA-Poster

#16 Post by bmw*alex »

gegge wrote:Beror på.

Om kompressorhjulet är det lilla 61mm från K26-2470 - Nej tack.
Om turbinhuset har spickor eller är storlek #4 - Nej tack.

Om kompresorhjulet är det större 66mm - Ja tack.
Om turbinhuset är helt utan sprickor där turbinhjulet snurrar OCH storlek #6 eller #8 - Ja tack

Har du något nummer på turbinhuset, ex: 5326 100 6328
bild på turbinhuset som fanns åvan! :
Image

storleken på kompresorhjulet ska ja gå ut och mätta nu men nå storlek på turbinhjulet har jag inte sett får väl titta med förstoringsglas! :wink:

mvh

bmw*alex
NA-Poster

#17 Post by bmw*alex »

2500 kr om ifall det är någon som är intresserad , sedan undrar jag om någon vet ifall man ringer och pratar med GIK om man kan få den bytt mot någon annan turbo som ligger i ungefär samma prisklass?

mvh

bmw*alex
NA-Poster

#18 Post by bmw*alex »

ingen som vet ?

bmw*alex
NA-Poster

#19 Post by bmw*alex »

ingen ?

Maxx
Addict
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994

#20 Post by Maxx »

bmw*alex wrote:ingen som vet ?
bmw*alex wrote:ingen ?
Ring GIK och fråga? :wink:
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

bmw*alex
NA-Poster

#21 Post by bmw*alex »

upptaget när ja ringer , har mailat dom :)

mvh

bmw*alex
NA-Poster

#22 Post by bmw*alex »

nu har jagi mätt hjulen på både avgas och trycksidan . avgas var på 58 mm och trycksidan 60 mm !

mvh

gegge
Addict
Bilmodell: 924, turbo och S
Årsmodell: 1981

#23 Post by gegge »

60mm/25,4=2,4 avrundat. Då har du den minsta K26 turbon med 2470 kompressorhjul.
Fredrik Torkildsen

I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche

bmw*alex
NA-Poster

#24 Post by bmw*alex »

gegge wrote:60mm/25,4=2,4 avrundat. Då har du den minsta K26 turbon med 2470 kompressorhjul.

ok,med det menas att ingen vill ha den och ja kan kasta den eller vadå ?

mvh

skipper
S-Poster
Bilmodell: 931 2st
Årsmodell: 1979

#25 Post by skipper »

klart att du inte skall kasta den! Race killarna vill nog inte ha den, men den passar ju original typ 1turbo bilarna, så det borde finnas nått intresse, kan man tycka.

// Lasse

bmw*alex
NA-Poster

#26 Post by bmw*alex »

skipper wrote:klart att du inte skall kasta den! Race killarna vill nog inte ha den, men den passar ju original typ 1turbo bilarna, så det borde finnas nått intresse, kan man tycka.

// Lasse

ja :s varken GIK eller turbo tech var intresserade , då den blir bara liggandes på delas hyllor tydligen.

får väl försöka lägga ut en annons på blocket då.

mvh

notetoself
Addict
Bilmodell: Porschelös

#27 Post by notetoself »

skipper wrote:Race killarna vill nog inte ha den, men den passar ju original typ 1turbo bilarna, så det borde finnas nått intresse, kan man tycka.
Jag kör med orginal turbo, och skulle därmed kunna vara din målgrupp. Saken är bara den att en turbo (tydligen) kan kännas hur tight i lagrena som helst och ändå vara kass. Jag vet för jag har en på hyllan.

När jag bytte så visste jag inte status på den jag skulle sätta dit (hade köpt en i reserv). Jag ringde då GIK eftersom det är nära och ville att de skulle ta en titt på den, innan jag satte dit den. Jag fick då till svar att jag gärna fick komma och visa upp den men det skulle vara helt bortkastat eftersom det var omöjligt för dem att svara på. Enda sättet var att renovera.

Jag chansade dock och den visade sig vara ok. Jag gav 1000 spänn för den på vinst och förlust eftersom det kunde vara bra att ha en i reserv då man skulle slippa ha hela bilen nerplockad medans GIK renoverade.

Vart vill jag då komma med detta? Bara en lite hint om att ge 2500 kr för en turbo med okänd status kanske är lite i överkant. Men det är min subjektiva uppfattning och menat i all välmening som svar på varför ingen köper den... Lycka till med försäljningen.
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.

bmw*alex
NA-Poster

#28 Post by bmw*alex »

Turbo-Puh wrote:
skipper wrote:Race killarna vill nog inte ha den, men den passar ju original typ 1turbo bilarna, så det borde finnas nått intresse, kan man tycka.
Jag kör med orginal turbo, och skulle därmed kunna vara din målgrupp. Saken är bara den att en turbo (tydligen) kan kännas hur tight i lagrena som helst och ändå vara kass. Jag vet för jag har en på hyllan.

När jag bytte så visste jag inte status på den jag skulle sätta dit (hade köpt en i reserv). Jag ringde då GIK eftersom det är nära och ville att de skulle ta en titt på den, innan jag satte dit den. Jag fick då till svar att jag gärna fick komma och visa upp den men det skulle vara helt bortkastat eftersom det var omöjligt för dem att svara på. Enda sättet var att renovera.

Jag chansade dock och den visade sig vara ok. Jag gav 1000 spänn för den på vinst och förlust eftersom det kunde vara bra att ha en i reserv då man skulle slippa ha hela bilen nerplockad medans GIK renoverade.

Vart vill jag då komma med detta? Bara en lite hint om att ge 2500 kr för en turbo med okänd status kanske är lite i överkant. Men det är min subjektiva uppfattning och menat i all välmening som svar på varför ingen köper den... Lycka till med försäljningen.
okey :) , betallade dom pengarna så hade gärna velat fått tillbaka dom iaf :/ bajjjjjs

notetoself
Addict
Bilmodell: Porschelös

#29 Post by notetoself »

bmw*alex wrote:okey :) , betallade dom pengarna så hade gärna velat fått tillbaka dom iaf :/ bajjjjjs
Jupp. Det är ju som sagt bara min subjektiva uppfattning, så ta det för vad det är. Kunde man garantera att turbon var ok på alla sätt och vis så tycker jag det är ett helt ok pris.
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.

bmw*alex
NA-Poster

#30 Post by bmw*alex »

Turbo-Puh wrote:
bmw*alex wrote:okey :) , betallade dom pengarna så hade gärna velat fått tillbaka dom iaf :/ bajjjjjs
Jupp. Det är ju som sagt bara min subjektiva uppfattning, så ta det för vad det är. Kunde man garantera att turbon var ok på alla sätt och vis så tycker jag det är ett helt ok pris.
mm :) ja som den ser ut och känns så är den helt klart värt pengarna !

mvh

Post Reply