skipper wrote:Race killarna vill nog inte ha den, men den passar ju original typ 1turbo bilarna, så det borde finnas nått intresse, kan man tycka.
Jag kör med orginal turbo, och skulle därmed kunna vara din målgrupp. Saken är bara den att en turbo (tydligen) kan kännas hur tight i lagrena som helst och ändå vara kass. Jag vet för jag har en på hyllan.
När jag bytte så visste jag inte status på den jag skulle sätta dit (hade köpt en i reserv). Jag ringde då GIK eftersom det är nära och ville att de skulle ta en titt på den, innan jag satte dit den. Jag fick då till svar att jag gärna fick komma och visa upp den men det skulle vara helt bortkastat eftersom det var omöjligt för dem att svara på. Enda sättet var att renovera.
Jag chansade dock och den visade sig vara ok. Jag gav 1000 spänn för den på vinst och förlust eftersom det kunde vara bra att ha en i reserv då man skulle slippa ha hela bilen nerplockad medans GIK renoverade.
Vart vill jag då komma med detta? Bara en lite hint om att ge 2500 kr för en turbo med okänd status kanske är lite i överkant. Men det är min subjektiva uppfattning och menat i all välmening som svar på varför ingen köper den... Lycka till med försäljningen.
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.