Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
-
sssswe
- NA-Poster
- Posts: 45
- Joined: 2004-04-15 07:47:50
-
Contact:
#1
Post
by sssswe »
Dags att byta ratt.
Hur är första steget, med andra ord hur får man bor tutan ("mittenklumpen") för att komma centrum muttern?
-
Magnus K
- Turbo-Poster
- Posts: 660
- Joined: 2004-03-29 19:34:43
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Linköping
-
Contact:
#2
Post
by Magnus K »
Vilken bil gäller det?
På min 924a var det bara att "dra rakt mot sig" som gällde. Den satt med plastplugg i själva ratten.
Mvh
Mangan
-
sssswe
- NA-Poster
- Posts: 45
- Joined: 2004-04-15 07:47:50
-
Contact:
#3
Post
by sssswe »
En S2:a.
Tänkte sätta dit snapp on/off fäste och ha som stöldskydd samt att gå ner från halv till trafikförsäkring.
Menar du att du bara tog tag i "tut-klossen" (ursäkta språket) och drog?
-
Magnus K
- Turbo-Poster
- Posts: 660
- Joined: 2004-03-29 19:34:43
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Linköping
-
Contact:
#4
Post
by Magnus K »
Exakt så. Greppa & drag. FAst om det är så på en S2 vet jag inte...
Fast det kanske är lite enklare att göra så rent mentalt på en gammal uschlig 924a.
Mvh
Mangan
-
claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
-
Contact:
#5
Post
by claves »
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
-
sssswe
- NA-Poster
- Posts: 45
- Joined: 2004-04-15 07:47:50
-
Contact:
#6
Post
by sssswe »
Stort tack!
Detta blir till hjälp när jag får hem grejerna, förhoppningsvis i morgon.
-
sssswe
- NA-Poster
- Posts: 45
- Joined: 2004-04-15 07:47:50
-
Contact:
#7
Post
by sssswe »
Nu är den på plats! (nu är det ingen som snor min bil)
Det blev bättre än jag trodde, och kul med ny ratt!
Bara kvar att hitta en bra lösning för tut funktionen.
Users browsing this forum: Google [Bot]