Det vete fåglarna... Blinkar gör det ju men med lite olika takt... Precis som om nån lampa vore trasig, men den lugnar ner sig och kör i normal takt några blinkningar emellan?
Eftersom att det är reläet som styr intervallen på blinkningarna och felet finns på både höger och vänster sida skulle jag kolla jorden till relät. Det är troligen jordat in inne i kupén, om det inte är fel på relät dvs.
Jag är den enda jag vet som fått en tvåa på SBP p.g.a felaktig blinkfrekvens. Jag trodde han skämtade men det finns regler för det. Vid kontroll visade det sig att den blinkade dubbelt så fort som tillåtet och den gick så fort att det blev svårt att räkna,men ett bättre begagnat relä så lugnade det ner sig.
Får se om jag fixar det till första besiktningen eller om jag spar den till nr 2... Har en vindruta jag inte tänker byta förrän jag vet att det inte är några riktigt stora dolda fel på 924an...
Mvh
Mangan, skapar snart ett par trådar till om dumma detaljer på 924an...
Vänta bara så ska ni få se vad era bilar kan ställa till med. Vid samma besiktning hade jag en bensinpump som läckte. Jag såg att den var fuktig så det var inte något att bråka om. Väl hemma syntes inget men jag spände alla anslutningar och bytade upphängningsgummi och kände mig rätt nöjd. Vid nästa bes. läckte den igen. Det visade sig att den svettades ut lite bensin genom ytterskalet vid körningar längre än ca 15min.Det blev att byta en fullt fungerande pump mot en annan beg. som inte läckte.
Ja det är väl tur att jag inte har en så jävulskt bakslug bensinpump...än så länge Annars har väl det mesta varit fel på från början, men det börjar ordna upp sig nu....
jag har fått fyra stycken tvåor på min Volvo V70 -98.
Kollade naturligtvis alla lysen o sånt innan jag åkte på besiktningen.
Killen som besiktade bilen måste ha vaknat på fel sida för jag fick anmärkning på alla fyra glödlampor på bilnkernarna.
Han påstod att de blinkade för svagt orange. Det sitter ju färgade lampor och med tiden så krackelerar färgen och flagnar, därav dessa 8 poäng.
f.ö så har jag också lite ojämn blinkers i min 931, du kan ju lägga in härunder vad det var för fel.