Bränslepumps relä 924
-
- NA-Poster
- Posts: 38
- Joined: 2004-05-15 11:15:22
- Contact:
Bränslepumps relä 924
Någon som kan artikelnr på bränslepumps reläet till en 924
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Bränslepumps relä 924
Tror detta stämmer: 433.906.059 kostar 495:- hos VAG... (kollade upp detta i samband med köp av den 924 -85 som vi nu har).LWW wrote:Någon som kan artikelnr på bränslepumps reläet till en 924
Ringde då VAG i örebro 019-205500 pga säljaren bodde i närheten men det borde gå att få tag i hos någon VAG på andra ställen också. Dock är det inte alla ställen som kan kolla upp Porsche delar utan det verkar bara vara de större VAG verkstäderna som har tillgång till det.
-
- S-Poster
- Posts: 113
- Joined: 2004-03-30 00:45:13
- Contact:
495 spänn för ett enkelslående relä!!!!!!!
E de sinnes svaga???
MYCKET billigare och lika lätt att leva med om du kan lite om bil el...
Ett vanligt 30 amp singel pol för 30:-
Haka loss sockeln till relät.
Kolla i botten på orginal relät efter pol;
30=huvudström in
87=huvudström ut(till pumparna alltså)
85 resp 86 är jord och tillslag(alltså tänd plus).
Koppla om dessa två genom att söka med ett vanligt universal instrument.
Jord har du i chassie plåten ovanför säkrings/relä dosan.Sitter två kluster upp i plåten där,och dessa är MYCKET ofta orsak till div elektriska svagheter i 24/44.
Gör rent å skrapa när du ändå e igång+ lite koppar el aluminium pasta.
Plus till tillslaget letar du reda på i den klase kablar som kommer från tändlåset.
Det du förlorar genom att göra enl ovan e att pumpen inte slår av i samband med olycka-vilket du ur mitt perspektiv kan både ha å mista.
Pumpen kommer därefter gå när du vrider om nyckeln-vilket kan vara en stor fördel med tanke på att många har start problem o snabbt sjunkande tryck när de stänger av som det e.
E de sinnes svaga???
MYCKET billigare och lika lätt att leva med om du kan lite om bil el...
Ett vanligt 30 amp singel pol för 30:-
Haka loss sockeln till relät.
Kolla i botten på orginal relät efter pol;
30=huvudström in
87=huvudström ut(till pumparna alltså)
85 resp 86 är jord och tillslag(alltså tänd plus).
Koppla om dessa två genom att söka med ett vanligt universal instrument.
Jord har du i chassie plåten ovanför säkrings/relä dosan.Sitter två kluster upp i plåten där,och dessa är MYCKET ofta orsak till div elektriska svagheter i 24/44.
Gör rent å skrapa när du ändå e igång+ lite koppar el aluminium pasta.
Plus till tillslaget letar du reda på i den klase kablar som kommer från tändlåset.
Det du förlorar genom att göra enl ovan e att pumpen inte slår av i samband med olycka-vilket du ur mitt perspektiv kan både ha å mista.
Pumpen kommer därefter gå när du vrider om nyckeln-vilket kan vara en stor fördel med tanke på att många har start problem o snabbt sjunkande tryck när de stänger av som det e.
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]