Tjena!
Nivån på servooljan i min bil skulle behövas fyllas på lite så jag undrar vad jag skall köpa,, i instruktionsboken står det bara ATF men dinns det inte ett gäng olika?
//Magnus
Servoolja
- boxsterpontus
- Raceputte
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Highway
- Addict
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Anders Larsson
- Addict
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Tömde systemet på min idag för att pilla isär pumpen lite
....vanlig automatolja var det ju inte i den iaf för den var inte röd,såg mera ut att ha varit genomskinlig?
Har för mej det finns speciel servoolja med andra aditiv i.
Ska jaga O-ring till pumpen imorgon..får väl leta olja med då...vet att Ac-Delco har styrservoolja iaf..ska funka bättre med sån..gå tystare osv.har jag hört.

....vanlig automatolja var det ju inte i den iaf för den var inte röd,såg mera ut att ha varit genomskinlig?
Ska jaga O-ring till pumpen imorgon..får väl leta olja med då...vet att Ac-Delco har styrservoolja iaf..ska funka bättre med sån..gå tystare osv.har jag hört.
PORSCHE 968 CS 1995
PCS #7876
PCS #7876
- Highway
- Addict
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
Tjena Anders!Anders Larsson wrote:Tömde systemet på min idag för att pilla isär pumpen lite![]()
Efter att ha letat ordentligt i instruktionsboken så hittade jag att det skulle vara ATF Dexron III precis som boxsterpontus sa

min pump har slutat läcka efter att den fick en liten skvätt ny olja,, oljan var i och för sig bytt i maj när servicen gjordes..
Åker på 2 veckors semester nu och missar både Gälleråsen och Mantorp, så hoppas att ni har tur med vädret!
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06