Misstänker att en hydrallyftare har gått åt h-e och skulle plocka av ventilkåpan för att kolla. Men hur gör man ? Skall man behöva plocka ner hela kamaxeln ? Det sitter en massa insexbultar såväl utvändigt under kåpan och och i botten under kåpan (under de täckbultar som finns i locket.)
Är tacksam för svar från någon som vet bättre.
Janne
Ventilkåpan?
-
- S-Poster
- Posts: 57
- Joined: 2004-04-04 15:01:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Höör
- Contact:
- Mr Z
- Carrera-Poster
- Posts: 322
- Joined: 2004-04-04 21:58:49
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Sthlm
- Contact:
Det finns ingen kamkåpa... Toppen är tvådelad....
I den övre delen sitter kammen och lyftarna...
För att få bort den börjar du med att släppa på och ta bort kamremmen från kamdrevet.
Sen skruvar du bort "pluggarna" på "kamhuset" (ser ut som stora insexbultar). Sen skruvar du bort insexbultarna under dem och på sidan ner mot grenröret....
Var försiktig när du lyfter bort kamhuset för lytarna trillar lätt ur.... Det bästa är nog att "vända uppochner" på det och lyfta bort den med lyftarna uppåt.....
Svårt att förklara är det iallafall....
/Peter Z
I den övre delen sitter kammen och lyftarna...
För att få bort den börjar du med att släppa på och ta bort kamremmen från kamdrevet.
Sen skruvar du bort "pluggarna" på "kamhuset" (ser ut som stora insexbultar). Sen skruvar du bort insexbultarna under dem och på sidan ner mot grenröret....
Var försiktig när du lyfter bort kamhuset för lytarna trillar lätt ur.... Det bästa är nog att "vända uppochner" på det och lyfta bort den med lyftarna uppåt.....
Svårt att förklara är det iallafall....
/Peter Z
MVH Peter Z
I garaget: En röd 951 -86. Tyvärr med två skurna cylindrar :(
I garaget: En röd 951 -86. Tyvärr med två skurna cylindrar :(
-
- S-Poster
- Posts: 57
- Joined: 2004-04-04 15:01:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Höör
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users