Skulle byta min trista polyuretanvinge till en turbospoiler. Nya glasfiberlister är beställda och allting är klart men när det var dags att skruva loss så satt några av skruvarna så stenhård i att varken våld eller 5-56 var till någon som helst nytta. Löjligt ju att jag fastar redan där i mitt byggande!
Finns det någon som behärskar Voodo-Magick på skruvar????
//Petrus
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Dom skruvarna känner jag igen, brukar vara helt sönderrostade, M4 och M5 orginal om jag minns rätt, men efter flera ägare kan det sitta vad som helst, M6- plåt- trä-skruv. Förmodligen kommer några att gå av. Finns en speciell grafitpasta att fylla ut i krysspåret som ger ett j..la grepp eller om du kommer åt skruvhuvudet så är en muttertång perfekt. Bara att blunda, ta i och hoppas på det bästa
Dom skruvarna känner jag igen, brukar vara helt sönderrostade, M4 och M5 orginal om jag minns rätt, men efter flera ägare kan det sitta vad som helst, M6- plåt- trä-skruv. Förmodligen kommer några att gå av. Finns en speciell grafitpasta att fylla ut i krysspåret som ger ett j..la grepp eller om du kommer åt skruvhuvudet så är en muttertång perfekt. Bara att blunda, ta i och hoppas på det bästa
Pröva carburundum(stavning) så kallad ventilslippasta bettar bra.
Pröva carburundum(stavning) så kallad ventilslippasta bettar bra.
MVH Joakim
Då ska jag göra ett nytt försök imorn´ igen. Vansinnigt irriterande att fastna på en sån´ här grej!
Tackar för goda råd // Petrus
Om nu olyckan skulle vara framme o du slinter och du tappar greppet om din fina 12 kg mejsel/tång/Såg/truck och den far rakt in i ruta .... så är det illa...
Men säg att det inte gör det vilket vi hoppas ... så för att inte skita ner i bagaget med skit rost och framföralt inget glas...
Så lägg ett lakan som fyller ut bagaget och hänger ner äver skärmarna och reg plåt så du lätt städar undan skiten och skyddar lack.. kan vara bra med något tjockare som filt med...
/Claves
Last edited by claves on 2006-04-30 06:34:45, edited 1 time in total.
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
Försök att hitta rätt storlek på krysspårsmejseln och om det är Phillips eller Pozi-drive. Prova med olika bits-satser. Använd grepp-pasta (liknar carborundum). Troligt är att skruven går av jäms med spoilern och kan vara svår att få bort om du vill använda skruvhålen igen.
Ett annat sätt är att borra bort skruvskallen. 1mm större än skruvdimensionen. Det ger dig större möjlighet att komma åt att t.ex försiktigt värma loss resterande skruvgängor när du har loss spoilern.
Lycka till
Bra! Hade faktiskt inte tänkt på möjligheten att rutan skulle kunna paja. Bra tips!
Det där med att borra bort skruvarna har jag funderat på som sista utväg... Jag ska testa alla dessa olika pasta (förutom Carbonara) tills jag kommer nån´ vart! // Petrus