Jag funderar på att byta till en turbofront på min 944 N/A-84.
Mina funderingar är då, är det mycket jobb så som ny kabeldragning osv passar fronten rätt på eller måste jag kapa i karossen?
Sedan har jag även hört att det går att sätta dit nya fronten utan att byta framskärmar, någon som gjort det? Tacksam för alla svar.
Ämnet har varit uppe förr, sök så skall du nog finna. Men hos http://www.ferdinand.se/ samt http://www.v-zweeden.com/ kan du köpa frontar som går att passa in på våra N/A utan att behöva byta skärmar.
//Mathias
Porsche 944 N/A -84 (Geminigrau)
Opel Astra -08
Fiat Uno 60S -86 (Ombyggd å cabbad)
Jo men front har jag redan en orginal 951 front med lycktor o allt förutom skärmar? Men han mena att det fanns de som bytt o inte brytt sig om att byta skärmarna?
porsche80 wrote:Jo men front har jag redan en orginal 951 front med lycktor o allt förutom skärmar? Men han mena att det fanns de som bytt o inte brytt sig om att byta skärmarna?
Det var säljaren som sa det va?
Det går säkert att få dit grejerna men passningen lär inte bli vad du är ute efter...
porsche80 wrote:Jo men front har jag redan en orginal 951 front med lycktor o allt förutom skärmar? Men han mena att det fanns de som bytt o inte brytt sig om att byta skärmarna?
Skaffa skärmar osså får du inte tag på orginal så köp plast. Du måste även byta frontplåt o ögonlock. Jag har gjort samma sak, trodde det bara typ front o skärm som skulle bytas men nope.. Köpte hela fronten ifrån en turbo.
Mvh Lasse
Porsche 944 -85B Mogges gamla
Porsche 944 -85b med turbofront. Skrotad
Farsan 944 S2 Cab -90 Såld..
Morsan 944 S -87
Skåne/Strövelstorp
Jag hade en gång en svart S2 på Sommaren.. Men vinterleksaken är kvar..
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425
Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )
Jag hade en gång en svart S2 på Sommaren.. Men vinterleksaken är kvar..
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425
Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )
Jo men nu är det väldigt ont om tid bilen ska på lack i morgon o skärmar är ju lite svårt att få tag i på typ 24 timmar så det får bli orginal bil, och den är ju inte så ful heller. Tackar för alla svar.