Om man inte vill åka med spacerplattor känns det som utbudet på fälgar för den gamla ET:n är ganska magert, iaf om man ser till originalfälgar.
Är det någon som byggt om, och hur mycket behövde isåf bytas? Är det öht genomförbart ?
Konvertera från "gamla" till "nya" ET
- fredriq
- S-Poster
- Posts: 166
- Joined: 2004-03-29 21:54:53
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falköping
- Contact:
Konvertera från "gamla" till "nya" ET
Fredrik Johansson
Utan 944 :(
Utan 944 :(
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Re: Konvertera från "gamla" till "nya" E
Jag har precis byggt om min 924S till "nya ET". Längre bärarmar och längre styrstag BORDE vara det som behövs fram. Jag byggde egna bärarmar och har inte örn-koll på om dom nya långa bärarmarna är "bolt-on" men skulle bli mycket förvånad om dom inte passar. Bak så kompenserar jag med 20mm spacer, spelar ju mindre roll där. Tror att det är ca 330mm resp. 350mm långa bärarmar fram.fredriq wrote:Om man inte vill åka med spacerplattor känns det som utbudet på fälgar för den gamla ET:n är ganska magert, iaf om man ser till originalfälgar.
Är det någon som byggt om, och hur mycket behövde isåf bytas? Är det öht genomförbart ?
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users