Hej,
Har en läckande o-ring på min oljekylare till växelådan, vilket jag tänkte byta.
Och nu undrar jag.. i verkstads manualen står det att ca 2,0 lite olja, men om jag nu plockar av olje kylaren och tömmer ut den oljan för att byta packning så krävs det nog lite mer olja!?
Hur går jag till väga...
Ska jag, som det står i verkstadsmanualen fylla lådan så att nivån är 6mm under påfyllnings hålet... eller finns det någon annan prosedur för detta?
Med tanke på att oljekylaren håller en viss mängd olja så lär den totala nivån bli lägre. = inte bra...
Ska man fylla olja ända upp tills det rinner ur påfyllningsålet och lämande det där för att kompensera oljekylarens volym?
Kan inte tänka mig att man ska köra en sväng och sedan fylla på igen....
Vad göra.. är det någon som forskat i detta tidigare?
Sen så undrar jag om någon kan berätta vad som händer ifall man inte kör en limited slipdiffrential olja i en låda med diff.
/Claves
Olje byte i växellåda 944 turbo med LSD
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
Olje byte i växellåda 944 turbo med LSD
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Re: Olje byte i växellåda 944 turbo med LSD
Tycker jag verkar som en utmärkt metod!claves wrote:
Kan inte tänka mig att man ska köra en sväng och sedan fylla på igen....
/Claves
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
-
- S2-Poster
- Posts: 284
- Joined: 2004-04-03 13:40:08
- Bilmodell: Porsche 951
- Location: Dala-Husby
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]