Har problem med 924 -85 2.0 då den är halvvarm vid start går den bara på 3 (eller 2?) burkar tills man gasat till några gånger. Sen går den bra.
Kallstart och varmstart funkar utmärkt!
Någon som har något tips på vad det kan vara? *klurigt*
3 burkar vid halvvarm start
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
- Porrsche
- Turbo-Poster
- Posts: 409
- Joined: 2004-03-29 22:23:45
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Sollentuna
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Har inte hört att den misständer eller ger avgasknallar. Dock tror jag också själv på elfel då tändkablarna inte ser direkt nya ut (tänkte byta de i vilket fall). Rotor/fördelare ser fräscha ut. Stiften har jag inte hunnit kolla ännu men tänkte köpa nya där med.Porrsche wrote:Låter som elfel i mina öron, misständer den något, avgasknallar? I så fall är det för modligen det.
Byt rotor, fördelare, stift eventuellt kablarna, om det inte är bytt nyligen. Det bör ändå göras med jämna mellanrum.
Funderar på att köpa samma typ av stift som jag har till min lillbil där de funkar bra. Beru Ultra-X från mekonomen, någon som testat detta i en 924 2.0?
Såg just att rotor och fördelarlock var billiga prylar... blir nog att byta dem också så är det gjort...
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Re: 3 burkar vid halvvarm start
Det där är ju tydligen mkt vanligt, min och många andras är svår att starta när dom är halvvarma. När den väl startar så är det ofta det saknas ngn cylinder....patand wrote:Har problem med 924 -85 2.0 då den är halvvarm vid start går den bara på 3 (eller 2?) burkar tills man gasat till några gånger. Sen går den bra.
Kallstart och varmstart funkar utmärkt!
Någon som har något tips på vad det kan vara? *klurigt*
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 3 burkar vid halvvarm start
Där ser man... kanske inte så mycket att göra då? Men det lär väl knappast skada att byta lite tänddelar iaf så man vet att man har fräscha grejer.Pär Hylander wrote:Det där är ju tydligen mkt vanligt, min och många andras är svår att starta när dom är halvvarma. När den väl startar så är det ofta det saknas ngn cylinder....
- fredriq
- S-Poster
- Posts: 166
- Joined: 2004-03-29 21:54:53
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falköping
- Contact:
Skriver som tidigare, ge den en skvätt lacknafta och några droppar tvåtaksolja, är minst lika bra som "injection cleaner" och "injection trim".
Lacknaftan rensar bra och har iaf fått ordning på mina bilar många gånger. Tvåtaksoljan smörjer bra, dagens bensin är ganska "torr".
Anledningen till att tänddelarna är billiga är att det är samma till Golf I.
Lacknaftan rensar bra och har iaf fått ordning på mina bilar många gånger. Tvåtaksoljan smörjer bra, dagens bensin är ganska "torr".
Anledningen till att tänddelarna är billiga är att det är samma till Golf I.
Fredrik Johansson
Utan 944 :(
Utan 944 :(
-
- S-Poster
- Posts: 60
- Joined: 2004-04-23 17:34:43
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
Tjena!fredriq wrote:Skriver som tidigare, ge den en skvätt lacknafta och några droppar tvåtaksolja, är minst lika bra som "injection cleaner" och "injection trim".
Lacknaftan rensar bra och har iaf fått ordning på mina bilar många gånger. Tvåtaksoljan smörjer bra, dagens bensin är ganska "torr".
Anledningen till att tänddelarna är billiga är att det är samma till Golf I.
Är tändkablarna samma som golf? Har samma problem med min 924
//Calle
Carl Aulin
CSN finansierad Porsche 924 -81
Linköping
CSN finansierad Porsche 924 -81
Linköping
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Själva tändkabeln är kan man köpa som metervara för typ 20 kr/m eller så, sen skruvar man bara in den i hattarnaRallyCalle wrote:Tjena!fredriq wrote:Skriver som tidigare, ge den en skvätt lacknafta och några droppar tvåtaksolja, är minst lika bra som "injection cleaner" och "injection trim".
Lacknaftan rensar bra och har iaf fått ordning på mina bilar många gånger. Tvåtaksoljan smörjer bra, dagens bensin är ganska "torr".
Anledningen till att tänddelarna är billiga är att det är samma till Golf I.
Är tändkablarna samma som golf? Har samma problem med min 924
//Calle
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
Who is online
Users browsing this forum: No registered users