Tjenare!
Någon som vet hur jag ska gå tillväga för att få loss den första bulten framifrån till ventilkåpan?!
Redan tidigare ägare har lyckats runda den lite och inte blev det bättre av att jag var där och drog...
Det är alltså insex bultarna jag pratar om..
Skulle behöva få loss ventilkåpan för att kolla ventilerna eftersom spännhjulet till kamremmen skar,
så jag måste kolla hur mycket grejor jag ska beställa..
Tacksam för svar..
/Terry
Problem med bult till ventilkåpan!
-
- S-Poster
- Posts: 184
- Joined: 2004-10-15 13:30:28
- Telefon: 0730420301
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1986
- Location: Ljungby, Småland
- Contact:
Problem med bult till ventilkåpan!
Nu kanske...
- magnusb
- S2-Poster
- Posts: 289
- Joined: 2005-09-22 10:16:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Huddinge/ Stockholm
- Contact:
Utan allt för mycket erfarenhet av 944:or...
* För att få loss "runda" insexbultar brukar det fungera med att knacka dit en lämplig torx istället och sedan ta slagmejsel. Men var försiktig!
* Om jag inte kom ihåg fel
så kommer man också åt att slipa upp ett rakt spår i bultskallen med en mindre trissa eller stift på borrmaskinen/tryckluften för att kunna använda rakspårsmejsel istället.
* För att få loss "runda" insexbultar brukar det fungera med att knacka dit en lämplig torx istället och sedan ta slagmejsel. Men var försiktig!
* Om jag inte kom ihåg fel

/Mvh Magnus
-97 JEEP Grand Cherokee &
-08 VW Passat 4WD till vardags
-97 JEEP Grand Cherokee &
-08 VW Passat 4WD till vardags
-
- S-Poster
- Posts: 184
- Joined: 2004-10-15 13:30:28
- Telefon: 0730420301
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1986
- Location: Ljungby, Småland
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users