missljud

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
nazedo
NA-Poster
Posts: 34
Joined: 2004-03-29 11:19:55
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Växjö
Contact:

#16 Post by nazedo »

i mitt fall så började vibrationerna rätt mkt tidigare.
Men om jag var som du så skulle jag försöka lossa kåpan och kolla så att remmarna ser hela och fina ut....

Har snart varit utan bilen i 2 veckor.... ångest och vemod :cry:
Johan Sundberg
Svart 968CS -93
PCS 8447

User avatar
Charles
NA-Poster
Posts: 23
Joined: 2004-05-20 23:37:38
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Schollentuna
Contact:

#17 Post by Charles »

Förstår det.. :cry:

ja.. ska ta och kika under kåporna..
MVH

nippe
S-Poster
Posts: 52
Joined: 2004-03-29 19:33:44
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

#18 Post by nippe »

Charles wrote:Mina pedaler samt växelspak vibrerar något så infernaliskt när man närmar sig 4500 varv och uppåt.. innan det inga onormala vibrationer..
Tror ni det kan röra sig om samma sak i mitt fall?

Jag har en n/a 944 -85a

MVH
Tjena,
en gång monterade jag balansaxelremmen fel, plus att axlarna kom fel gentemot TDC på ettans burk. Trodde ta mig katten att växelspaken skulle flyga genom taket som den höll på när man kom upp i över 130-140 kmh... så om det har varit så hela tiden du ägt bilen kan jag väl tänka mig att remmen sitter fel. Hade den varit av hade väl motorn rist som katten och ratten hade väl vibrerat på tomgång som bara den...men jag är ingen expert. Värt vore kanske att plocka ner kåporna och kolla hur det ser ut.
MVH Nippe
944- 82
Zweischichts-diamantsilber

Audi TT 1.8T -99 (till salu)

mmbv5
NA-Poster
Posts: 47
Joined: 2004-03-30 19:39:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kristianstad
Contact:

#19 Post by mmbv5 »

nazedo wrote:i mitt fall så började vibrationerna rätt mkt tidigare.
Men om jag var som du så skulle jag försöka lossa kåpan och kolla så att remmarna ser hela och fina ut....

Har snart varit utan bilen i 2 veckor.... ångest och vemod :cry:
Hade jag varit dig hade jag köpt mig en balansrem på mekonomen eller av AREA951 och bytat den själv.
Så svårt är det inte.. Det blir lite knepigare när du skall byta kamremen, då får det absolut inte bli fel. Att betala en djävla massa pengar till porsche-center känns tyvärr lite surt.
944 S2 CAB

User avatar
nazedo
NA-Poster
Posts: 34
Joined: 2004-03-29 11:19:55
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Växjö
Contact:

#20 Post by nazedo »

Jag tycker inte alls det känns surt....
Dom har ju det som sysselsättning och är experter på just denna typen av bil. Då tycker jag det är helt rätt att ta ut rejält med pengar för det....

Varför göra det själv när det finns folk som jobbar med det liksom...

Och sen det där med mekonomen, hallå!? skulle jag stoppa delar från nån oseriös skitgrejshandlare i min ögonsten? Knappast.....
Orginal är bäst.

Viva porschecenter :D

ps. det ända som känns lite surt är att man har alldeles för långt till nån annan som KAN meka med bilen, t.ex Area951. Hade man bara haft lite närmre så hade det varit ett rätt självklart val.....ds
Johan Sundberg
Svart 968CS -93
PCS 8447

User avatar
Anders Larsson
Addict
Posts: 1063
Joined: 2004-03-29 12:09:46
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Finspång alt Loftahammar
Contact:

#21 Post by Anders Larsson »

nazedo wrote:Jag tycker inte alls det känns surt....
Dom har ju det som sysselsättning och är experter på just denna typen av bil. Då tycker jag det är helt rätt att ta ut rejält med pengar för det....

Varför göra det själv när det finns folk som jobbar med det liksom...

Och sen det där med mekonomen, hallå!? skulle jag stoppa delar från nån oseriös skitgrejshandlare i min ögonsten? Knappast.....
Orginal är bäst.

Viva porschecenter :D

ps. det ända som känns lite surt är att man har alldeles för långt till nån annan som KAN meka med bilen, t.ex Area951. Hade man bara haft lite närmre så hade det varit ett rätt självklart val.....ds
Jag tycker nog tvärtom 8) ..dom som är experter på bilen ska göra det billigare för dom har gjort det förut och gör det därmed snabbare.

Men byta remmar på en 968 klarar alla bilmekaniker,skillnaden är väl att du på Porschecenter får betala för fina stämpeln i serviceboken och dyra skinsoffor i kundmotagningen :wink:

Remmen på Mekonomen kan vara av samma märke som orginalremmen,porsche gör ju inte sina remmar själva utan dom köps in av lite olika fabrikat.

MEN huvudsaken var ju att din bil inte rasade iaf. :mrgreen: :#cheers:

Sehr Viktig är att du åker tillbaka enl rekomendation till verkstaden (kommer ej ihåg miltal) och får balansremmen efterspännd så den inte hoppar o trasslar igen
PORSCHE 968 CS 1995

PCS #7876

User avatar
nazedo
NA-Poster
Posts: 34
Joined: 2004-03-29 11:19:55
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Växjö
Contact:

#22 Post by nazedo »

så kan man ju se det :shock:

Men världen funkar ju inte riktigt så, man måste ju ta betalt för sin kompetens.
Å sen gillar jag skinnsoffor, vad är det för fel på sånna?? :wink:

Not inlagd i minnet, ska se till att få den spänd enl. instruktion.... tack för påminnelsen!

Som nån vis man sagt.... "Det kostar att ligga på topp" :P
Johan Sundberg
Svart 968CS -93
PCS 8447

patrick
NA-Poster
Posts: 36
Joined: 2004-05-19 11:55:56
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Enköping
Contact:

#23 Post by patrick »

Var det verkligen en vis man? :wink:
95% av befolkningen tillhör gruppen egoistiska konformister.
Våga stå upp!

944_Driver
Addict
Posts: 2289
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#24 Post by 944_Driver »

Anders Larsson wrote:
Jag tycker nog tvärtom 8) ..dom som är experter på bilen ska göra det billigare för dom har gjort det förut och gör det därmed snabbare.

Men byta remmar på en 968 klarar alla bilmekaniker,skillnaden är väl att du på Porschecenter får betala för fina stämpeln i serviceboken och dyra skinsoffor i kundmotagningen :wink:

Remmen på Mekonomen kan vara av samma märke som orginalremmen,porsche gör ju inte sina remmar själva utan dom köps in av lite olika fabrikat.

MEN huvudsaken var ju att din bil inte rasade iaf. :mrgreen: :#cheers:

Sehr Viktig är att du åker tillbaka enl rekomendation till verkstaden (kommer ej ihåg miltal) och får balansremmen efterspännd så den inte hoppar o trasslar igen
Instämmer helt och fullt!

Porsche är inte nån direkt högteknologi, iaf inte våra "gamla" exemplar. De som mekonomen säljer uppfattar inte heller jag som dåligt. Hjullagret till brorsans Pegg står det SKF på och oljefiltret jag köpt där står det Mahle på vilket är samma märke som Porsche säljer själva. Att sedan Mekonomen brukar kunna ta hem delar över natten är en annan fördel, Porsche tog en och en halv månad på sig att plocka hem fyra sprintar till mina bromsok och glömde då dessutom några andra delar....

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

mmbv5
NA-Poster
Posts: 47
Joined: 2004-03-30 19:39:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kristianstad
Contact:

#25 Post by mmbv5 »

nazedo wrote:Jag tycker inte alls det känns surt....
Dom har ju det som sysselsättning och är experter på just denna typen av bil. Då tycker jag det är helt rätt att ta ut rejält med pengar för det....

Varför göra det själv när det finns folk som jobbar med det liksom...

Och sen det där med mekonomen, hallå!? skulle jag stoppa delar från nån oseriös skitgrejshandlare i min ögonsten? Knappast.....
Orginal är bäst.

Viva porschecenter :D

ps. det ända som känns lite surt är att man har alldeles för långt till nån annan som KAN meka med bilen, t.ex Area951. Hade man bara haft lite närmre så hade det varit ett rätt självklart val.....ds
JaJa det är ju dina pengar så du får väl göra vad du vill med dom :D om du nu tror det blir bättre.

Sen mekonomens delar är nog så bra till en så gammal bil....
944 S2 CAB

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users