Splined key och drivknut
Posted: 2005-11-11 13:31:25
Tja.
Skall byta ut båda bakre drivknutarna, dvs vänster+höger, på min 924 N/A snart. Har läst lite Haynes för att få lite bättre koll.
Under detta kapitel, som delvis beskriver isärtagningen av hela skiten på respektive sida, nämns det att man behöver en "splined key" för att vara på den säkra sidan. Dock står det i stycket efter att det även går att nedmontera det hela mha av en insex-nyckel - men bara om den passar _perfekt_.
Har luskat runt lite på nätet för att reda på vad en splined key är, men enbart hittat en massa sidor som beskriver låskolvar och dylikt.
Någon som vet vad en splined key är?
Tack på förhand.
EDIT:
http://www.visordown.com/forums/showpos ... ostcount=4
Skall byta ut båda bakre drivknutarna, dvs vänster+höger, på min 924 N/A snart. Har läst lite Haynes för att få lite bättre koll.
Under detta kapitel, som delvis beskriver isärtagningen av hela skiten på respektive sida, nämns det att man behöver en "splined key" för att vara på den säkra sidan. Dock står det i stycket efter att det även går att nedmontera det hela mha av en insex-nyckel - men bara om den passar _perfekt_.
Har luskat runt lite på nätet för att reda på vad en splined key är, men enbart hittat en massa sidor som beskriver låskolvar och dylikt.
Någon som vet vad en splined key är?
Tack på förhand.
EDIT:
http://www.visordown.com/forums/showpos ... ostcount=4
Låter som insexnyckel med dubbelt så många hörn? ;)I use a splined key.. its a bit like a torx bit.. but instead of having a daisy shaped cross section with 6 petals it has 12..