Bärarms bussningar
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Bärarms bussningar
Jag håller på och gå igenom vad man skall hitta på med bilen i vinter och jag funderar lite på att byta bussningar på bärarmarna fram.
Dom enda jag har hittat är Powerflex så är det någon här som har någon erfarenhet av dom http://www.powerflex.co.uk
Det finns även metallbussningar från Racersedge men det känns som lite jobbigt om man inte trailar bilen till banan.
Dom enda jag har hittat är Powerflex så är det någon här som har någon erfarenhet av dom http://www.powerflex.co.uk
Det finns även metallbussningar från Racersedge men det känns som lite jobbigt om man inte trailar bilen till banan.
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
- djungel-Jim
- Turbo-Poster
- Posts: 696
- Joined: 2005-04-05 12:35:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Är 968:ans bärarm densamma som 944:ans? Isåfall har elephant racing ett par bussningar till främre delen av bärarmen som brukar rekommenderas på rennlist;
http://www.elephantracing.com/suspensio ... oballs.htm
http://www.elephantracing.com/suspensio ... oballs.htm
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Dom ser ju väldigt bra ut men det är ju ett j_vla pris,, får nog tänka på detta ett tagdjungel-Jim wrote:Är 968:ans bärarm densamma som 944:ans? Isåfall har elephant racing ett par bussningar till främre delen av bärarmen som brukar rekommenderas på rennlist;
http://www.elephantracing.com/suspensio ... oballs.htm
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
- djungel-Jim
- Turbo-Poster
- Posts: 696
- Joined: 2005-04-05 12:35:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Mmm det verkar inte vara billigt med vettiga bussningar tyvärr 

[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Jag läste på lite och det verkar som att Racers Edges är lite bättre,, tittar man på lagret på castor blocken så set dom mycket grövre och bättre ut så jag skall ta ett snack med Sandén om detta.
http://www.rsbarn.com/docs/racersedge.pdf
http://www.rsbarn.com/docs/racersedge.pdf
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
- djungel-Jim
- Turbo-Poster
- Posts: 696
- Joined: 2005-04-05 12:35:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
De såg intressanta ut! Får söka info på rennlist om dem.. Varför ska du inte köra med original 968 casterblocks? De är ju rätt hårda och fina..Highway wrote:Jag läste på lite och det verkar som att Racers Edges är lite bättre,, tittar man på lagret på castor blocken så set dom mycket grövre och bättre ut så jag skall ta ett snack med Sandén om detta.
http://www.rsbarn.com/docs/racersedge.pdf
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
- djungel-Jim
- Turbo-Poster
- Posts: 696
- Joined: 2005-04-05 12:35:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Mmm klart enklare och billigare att svarva egna bussningar. Men det känns inte särskilt optimalt på en bil som går mycket på gatan.. Jag har iofs aldrig kört i en bil med rena metallbussningar men det känns som den blir förbenat hård och knarrig?Pär Hylander wrote:Absurda priser!
Jag har PUR fram. Tänker inte "uppgradera"
Ska bygga om bak i vinter, men det blir hemmameck såklart.
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Dom flesta rekommenderar ju att byta till 968cs bussningarna på 944:an.
Så då borde dom ju vara rätt ok som sitter orginal på 968cs.
Det finns väl en uppdaterad variant med mindre gummi i.
Jag tänkte byta mina i vinter.
Säg till om du hittar nått med vettigt pris på
Hör gärna med sanden om vad han tycker o berätta för oss andra
Så då borde dom ju vara rätt ok som sitter orginal på 968cs.
Det finns väl en uppdaterad variant med mindre gummi i.
Jag tänkte byta mina i vinter.
Säg till om du hittar nått med vettigt pris på

Hör gärna med sanden om vad han tycker o berätta för oss andra

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- djungel-Jim
- Turbo-Poster
- Posts: 696
- Joined: 2005-04-05 12:35:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Jupp, men det gäller bara den bakre bussningen/casterblocket. Jag kommer köra just 968 bussningen på bakre bussningen, det är med den främre som valet är lite knepigare..DLS wrote:Dom flesta rekommenderar ju att byta till 968cs bussningarna på 944:an.
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- djungel-Jim
- Turbo-Poster
- Posts: 696
- Joined: 2005-04-05 12:35:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Jag köpte mina genom porschecenter. Utan att jämföra mot allt för många andra inköpsställen tyckte jag dom hade ett vettigt pris. Jag har för mig att de kostade runt 400kr stycket (???)DLS wrote:Vad kostar 968 bussningen och vart köpte/köper du den djungel-Jim?
Vem är billigast på den? Sanden, Utzon, Porschecenter, eller nån annan?
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
ok 
Annars verkar det ju vara vettiga priser på powerflex.
Jag tänkte byta krängningshämmarbussningarna fram också.
Undrar om man ska ta powerflex till allt?
Dom hade gjort nått reportage i fyndbörsen där dom byter bussningar på en bmw till powerflex.

Annars verkar det ju vara vettiga priser på powerflex.
Jag tänkte byta krängningshämmarbussningarna fram också.
Undrar om man ska ta powerflex till allt?

Dom hade gjort nått reportage i fyndbörsen där dom byter bussningar på en bmw till powerflex.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users