Var får jag tag i bränselpumpsrelä?!

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Var får jag tag i bränselpumpsrelä?!

#1 Post by patand »

Det ska vara till en 924 -85 (2.0) och jag behöver det givetvis omgående... helst i Eskilstuna trakten men övriga landet funkar det också...

Jag tror iaf att det är relät som är paj. Bränslepumpen går inte när man slår på tändningen.

Hjälp!!!

User avatar
Ducati
Turbo-Poster
Posts: 580
Joined: 2004-04-26 21:50:37
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

Bosch relä?

#2 Post by Ducati »

Borde det inte vara ett vanligt Bosch relä? Det kan mekonomen fixa fram eller din lokala VAG handlare
mvh
Niklas

BMW 540iAT -01
Ford Mustang FB 1967

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: Bosch relä?

#3 Post by patand »

Ducati wrote:Borde det inte vara ett vanligt Bosch relä? Det kan mekonomen fixa fram eller din lokala VAG handlare
Mekonomen hade inte. Inte heller lokala VAG handlaren. Fick ringa till VAG i Örebro som har porsche delar. 495 pix! Och de var tvungna att beställa. Låter inte som något vanligt relä...

Men tack iaf för tipsen!

944_Driver
Addict
Posts: 2289
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#4 Post by 944_Driver »

Om du vet hur det ska vara kopplat så kan du ju alltid testa att bygla direkt i kontakten för att kolla om det verkligen är reläet som är paj. Du kan ju också peta isär reläet och kolla om det är någon dålig lödning inne i det, 944:ans motsvarande relä kan fixas så ibland.

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#5 Post by patand »

944_Driver wrote:Om du vet hur det ska vara kopplat så kan du ju alltid testa att bygla direkt i kontakten för att kolla om det verkligen är reläet som är paj. Du kan ju också peta isär reläet och kolla om det är någon dålig lödning inne i det, 944:ans motsvarande relä kan fixas så ibland.

//Magnus
Ok, tack för tipsen! Nu är ju inte bilen min ännu så jag skruvar ju inte på den just nu. Det är nuvarande ägaren som ska fixa den innan jag köper den, tänkte bara hjälpa honom leta lite... för mig spelar det ju ingen roll om det kostar flera tusen att fixa... det är ju liksom hans problem... ;-)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]