Det ska vara till en 924 -85 (2.0) och jag behöver det givetvis omgående... helst i Eskilstuna trakten men övriga landet funkar det också...
Jag tror iaf att det är relät som är paj. Bränslepumpen går inte när man slår på tändningen.
Hjälp!!!
Var får jag tag i bränselpumpsrelä?!
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
- Ducati
- Turbo-Poster
- Posts: 580
- Joined: 2004-04-26 21:50:37
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Bosch relä?
Borde det inte vara ett vanligt Bosch relä? Det kan mekonomen fixa fram eller din lokala VAG handlare
mvh
Niklas
BMW 540iAT -01
Ford Mustang FB 1967
Niklas
BMW 540iAT -01
Ford Mustang FB 1967
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Bosch relä?
Mekonomen hade inte. Inte heller lokala VAG handlaren. Fick ringa till VAG i Örebro som har porsche delar. 495 pix! Och de var tvungna att beställa. Låter inte som något vanligt relä...Ducati wrote:Borde det inte vara ett vanligt Bosch relä? Det kan mekonomen fixa fram eller din lokala VAG handlare
Men tack iaf för tipsen!
-
- Addict
- Posts: 2289
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Om du vet hur det ska vara kopplat så kan du ju alltid testa att bygla direkt i kontakten för att kolla om det verkligen är reläet som är paj. Du kan ju också peta isär reläet och kolla om det är någon dålig lödning inne i det, 944:ans motsvarande relä kan fixas så ibland.
//Magnus
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Ok, tack för tipsen! Nu är ju inte bilen min ännu så jag skruvar ju inte på den just nu. Det är nuvarande ägaren som ska fixa den innan jag köper den, tänkte bara hjälpa honom leta lite... för mig spelar det ju ingen roll om det kostar flera tusen att fixa... det är ju liksom hans problem...944_Driver wrote:Om du vet hur det ska vara kopplat så kan du ju alltid testa att bygla direkt i kontakten för att kolla om det verkligen är reläet som är paj. Du kan ju också peta isär reläet och kolla om det är någon dålig lödning inne i det, 944:ans motsvarande relä kan fixas så ibland.
//Magnus
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]