Bränsletryck 931
Posted: 2005-08-16 22:16:15
Hej.
Är ny på forumet och eftersom jag har en 931-81 som jag inte får att fungera som jag vill, tänkte jag att nån vänlig skäl kanske kan hjälpa mig att få min kärra att rulla igen.
Jag tror att problemet är, som många andras, bränsle relaterat.
Bilen är svårstartad kall, tänder, går nån sek, dör. efter att denna prossedur upprepas ett par tre gånger går den, men som en potta skit.
När den blivit varm startar den lätt men går lika dåligt.
Har fått för mig att det kan vara styrtryckregulatorn( eller va den kallas) som strular, koppla därför in en manometer i dag för att se vilket tryck det va.
Till regulatorn hade jag 2 bar när motorn är kall och avstängd, sjönk sedan till 0,3 när jag starta och vid varm motor och värmningen på försvann trycket helt när jag stängde av, för att sedan öka till 2 efterhan motorn kallnade.
har inte hittat på forumet vilka tryck det ska va men trycket borde väl öka ju varmare bi metallen blir, eller?
Spridarna är nya.....hjälp!
Är ny på forumet och eftersom jag har en 931-81 som jag inte får att fungera som jag vill, tänkte jag att nån vänlig skäl kanske kan hjälpa mig att få min kärra att rulla igen.
Jag tror att problemet är, som många andras, bränsle relaterat.
Bilen är svårstartad kall, tänder, går nån sek, dör. efter att denna prossedur upprepas ett par tre gånger går den, men som en potta skit.
När den blivit varm startar den lätt men går lika dåligt.
Har fått för mig att det kan vara styrtryckregulatorn( eller va den kallas) som strular, koppla därför in en manometer i dag för att se vilket tryck det va.
Till regulatorn hade jag 2 bar när motorn är kall och avstängd, sjönk sedan till 0,3 när jag starta och vid varm motor och värmningen på försvann trycket helt när jag stängde av, för att sedan öka till 2 efterhan motorn kallnade.
har inte hittat på forumet vilka tryck det ska va men trycket borde väl öka ju varmare bi metallen blir, eller?
Spridarna är nya.....hjälp!