CO%
-
- S-Poster
- Posts: 77
- Joined: 2004-05-22 19:55:00
- Contact:
CO%
vid besiktningen låg co 13 , andra gången dom mätte efter att åkt lite med den låg den på 9,5 , var till den lokala värkstaden och skulle sjustera co men det jick inte efter att ha skruvat ner den i botten låg ( det ska bara behövas så lite som ett halvvarv max ett varv ) värdet på 8,5 men då men då gick bilen så dåligt att den dog , han sa att luftmängdmätaren är trasig ( kan tillägga att bilengår dåligt på tomgång sedan jag skulle starta bilen en gång i sutet på förra sesongen) så åkte till skroten och köpte ny , bilen går inte något bättre på tomgong , ska leta efter värksta som har tid att co systera , den går säkert lika pissigt med den nya lmm
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 77
- Joined: 2004-05-22 19:55:00
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 77
- Joined: 2004-05-22 19:55:00
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 77
- Joined: 2004-05-22 19:55:00
- Contact:
böt iallafall temp felsensorn( ungefär 150-200 ohm fel )och bilen går mycket bettre men co halten är fortfarande lika hög , hade bilen inne på värkstan för felsök och han sa att det var tps:n som var kack , den gick på 1000 kr , om man skulle köpa en beggad sådan fins det något sett att kolla upp om den är hel eller trasig ?
har en multimeter nu ,om det jelper
har en multimeter nu ,om det jelper
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
TPS:n är lätt att kolla upp på våra tidiga bilar, det är bara en treläges strömbrytare. Tomgång (ska klicka när man stänger spjället) = 0 ohm mellan stift 1 och 2, fullgas = 0 ohm mellan stift 2 och 3. Alla lägen mellan tomgång och fullgas = oändlig resistans mellan alla stiften.
Skulle det inte klicka när man öppnar och stänger spjället så kolla om det inte går att justera TPS:n lite genom att lossa den och vrida lite på den. Troligen passar det bra med en från nästan vilken bil som helst med motronic 1.1 eller 1.3 om du ska ut på skrotjakt
//Magnus
Skulle det inte klicka när man öppnar och stänger spjället så kolla om det inte går att justera TPS:n lite genom att lossa den och vrida lite på den. Troligen passar det bra med en från nästan vilken bil som helst med motronic 1.1 eller 1.3 om du ska ut på skrotjakt
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
- JDr
- Addict
- Posts: 1172
- Joined: 2005-09-09 11:38:12
- Bilmodell: 944 turbo
- Location: Lindome(Gbg)
- Contact:
- PT944
- Turbo-Poster
- Posts: 412
- Joined: 2005-02-17 09:32:01
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: STENUNGSUND
- Contact:
Har du kollat om du inte har en liten läcka på innsugsröret????hairy wrote:böt iallafall temp felsensorn( ungefär 150-200 ohm fel )och bilen går mycket bettre men co halten är fortfarande lika hög , hade bilen inne på värkstan för felsök och han sa att det var tps:n som var kack , den gick på 1000 kr , om man skulle köpa en beggad sådan fins det något sett att kolla upp om den är hel eller trasig ?
har en multimeter nu ,om det jelper
starta bilen spruta startgas vid innsugsröret
stiger varvtalet då har du förmodlingen en läcka?
ev en avgasläcka kan det vara oxå
Tony O
-
- S-Poster
- Posts: 77
- Joined: 2004-05-22 19:55:00
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 235
- Joined: 2004-04-02 16:02:51
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 77
- Joined: 2004-05-22 19:55:00
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 77
- Joined: 2004-05-22 19:55:00
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users