troligen så läcker min termostat. När bilen körts korta sträckor så droppar det vatten från vad som uppifrån ser ut att vara termostathuset.
Hur vet man om det är termostaten eller pumpen som läcker? Jag antar att det är termostaten efterssom den inte läcker när man varmkört ordentligt.
Ännu mer troligt efterssom bilen hade en kommentar från K3 ang fuktande termostat när jag köpte bilen. Jag ringde K3 och frågade men de visste inte själva vad de menade med det Dessutom fick jag med en ny från förre ägaren.
Givetvis bytte jag kylarvätska för någon månad sen.
Hursomhelst, jag undrar hur pass mycket man törs köra bilen i detta skick? Min bruksbil står givetvis just nu upppallad utan bromsar.
Kan sätta en slant på att det är vattenpumpen som börjar ge sig. Hade samma typ av läckage på min gamla turbo. Samma och samma förresten, det forsade vatten. Det skall tydligen finnas ett hål där vatten rinner ut om pumpen börjar
läcka. Tyvärr är pumpen ingen billig historia.
Aha, då kanske du har lite mer flyt än jag hade då. Kanske den lille slangen som börjar bli torrsprucken. In med spegeln och kolla. Trodde du hade läckage från själva pumphuset.
Hoppas det löser sig utan pumpbyte.
Hade det hänt i oktober eller så hade det inte varit lika illa, du hade man kunnat fixa det över vintern. Det är igentligen själva kamremssrpänningen som jag är lite rädd för.