Badkar i bilen
-
- S-Poster
- Bilmodell: 944 n/a
- Årsmodell: 1984
Badkar i bilen
Golvet bakom passagerarstolen är dyngsurt, upptäckte detta förra veckan när bilen stod ute i regnet, lyckades få skiten att torka men i natt regnade det igen. Samma visa, en mindre sjö därbak. Kan inte förstå vart det läcker in. Någon som kan hjälpa med vart jag skall kolla? Är mäkta trött på att lägga ett ton handdukar och försöka suga upp allt vatten.
//Mathias
Porsche 944 N/A -84 (Geminigrau)
Opel Astra -08
Fiat Uno 60S -86 (Ombyggd å cabbad)
Opel Astra -08
- Mike-DK
- Carrera-Poster
- Bilmodell: 968 Cab TILL SALU!!!
- Årsmodell: 1992
Ett mycket vanligt problem. Det finns olika orsaker som kan gi detta problem. Targatakets gummilista och/eller avlopsslangen från targataket. Finns i värje hörna av hålet för luckan. Om inte du har targatak, kan det också vara hål/rust i gulvet. hål i framre delen av hjulhuset bak, o.s.v.
MVH
Michael Christensen
968 Cabrio -92 Gul - TILL SALU
Triumph Spitfire 4 MkII 1965 - RALLYBIL
BMW 320d -13
Fiat Ducato
PCS 8484
Michael Christensen
968 Cabrio -92 Gul - TILL SALU
Triumph Spitfire 4 MkII 1965 - RALLYBIL
BMW 320d -13
Fiat Ducato
PCS 8484
- Kaj
- S-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
tacklucka
Jag hde exakt samma problen som du, och fick tips om att det kunde vara takluckan..eller listen till takluckan som läckte.
Jag köpte en "D" list på närmaste järnhandel och satte dit..sen dess är bilen torr och tät...kan ju vara värt ett försök..mig kostade det bara 50 :- och skulle felet vara annat så är ju dom pengarna inte hela världen
Jag köpte en "D" list på närmaste järnhandel och satte dit..sen dess är bilen torr och tät...kan ju vara värt ett försök..mig kostade det bara 50 :- och skulle felet vara annat så är ju dom pengarna inte hela världen

-
- NA-Poster
-
- S-Poster
- Bilmodell: 944 n/a
- Årsmodell: 1984
Berhöver inte vara targaluckan som läcker. Har lyckats få bukt på mitt problem och det var inte där felet satt, när det regnar ute så rinner ju vattnet som slår mot rutan ner i motorrummet och stannar bl.a upp i baljan där batteriet sitter. I mitt fall så var dräneringskanalen där tät av diverse löv och barr, så vattnet samlades bara och smet sedan in i kupén genom ett dåligt tätat hål som nån jävel som ägt bilen före mej borrat.
//Mathias
Opel Astra -08
Opel Astra -08
- broberg
- Addict
- Årsmodell: Vet ej
Precis, tyskarna har gjort en bra bil, men de har inte tänkt på att den ska köras i regn för fem öre! I mitt fall så hade det rostat hål under batteriet (inte mycket men tillräckligt) för att vattnet skulle sippra igenom o dränka mattan ordentligt..
Det rostade pga att avrinningen inte funkade ordentligt utan bara la sig vid batteriet o började äta sig igenom.
Det rostade pga att avrinningen inte funkade ordentligt utan bara la sig vid batteriet o började äta sig igenom.
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
-
- NA-Poster