Jag tänkte ändra placering lite på mitt luftfilter som sitter lite tokigt enligt min mening och tänkte dra ned det i "baljan" som ni ser på bilder men det är ju en flärp i vägen!
Vad är detta den rör sig ju inte med mekanismen till ögonen och kan man bara helt sonika plocka bort den? och är det ok att ha lite rör innan LMM?
Och ni andra som har "öppet" luftfilter hur gör ni med vevhusvetilationen? den ska väl liksom in igen innan luftfiltret om man sägen så.. föregående ägaren har gjort en mindre snygg installation inkluderande buntband och tejp
Ögonlocksflärp..
- Charles
- NA-Poster
- Posts: 23
- Joined: 2004-05-20 23:37:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Schollentuna
- Contact:
Ögonlocksflärp..
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Mike-DK
- Carrera-Poster
- Posts: 334
- Joined: 2004-03-29 21:28:23
- Bilmodell: 968 Cab TILL SALU!!!
- Årsmodell: 1992
- Location: Staffanstorp, Skåne
- Contact:
Om inte den "armen" åker ned i baljan när helljusen åker up då har du något konstigt med mekanismen till ögonen? Bl.a. finns en liten justerskruv som fungerar som en sorts stop.
MVH
Michael Christensen
968 Cabrio -92 Gul - TILL SALU
Triumph Spitfire 4 MkII 1965 - RALLYBIL
BMW 320d -13
Fiat Ducato
PCS 8484
Michael Christensen
968 Cabrio -92 Gul - TILL SALU
Triumph Spitfire 4 MkII 1965 - RALLYBIL
BMW 320d -13
Fiat Ducato
PCS 8484
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
- Charles
- NA-Poster
- Posts: 23
- Joined: 2004-05-20 23:37:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Schollentuna
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 408
- Joined: 2004-03-29 19:41:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Bjärred
- Contact:
Vi är många som demonterat den flärpen utan problem. Jag har dessutom sågat upp hålet ut i skärmen så att jag kunnat sticka ut filtret där en bit. Det är fördelaktigt att ha en lång sträcka mellan LMM och turbo/dump, speciellt om man har MAF.
Det är även en bra idé att ha en avskiljare på vevhusventen som tar hand om oljan innan den går tillbaka strax före turbon. Det går bra med en stor vattenavskiljare till tryckluft
bngt
Det är även en bra idé att ha en avskiljare på vevhusventen som tar hand om oljan innan den går tillbaka strax före turbon. Det går bra med en stor vattenavskiljare till tryckluft
bngt
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users