Passer en Boxter växelspaks-knopp på 968 (944) vxlspaken
Jag måsta byta och är inte nöjd med mekonomens och andra billiga plast knoppar. Det finns en fin knopp från USA men det är långt borta bara för att skaffa en vxlspaksknopp tycker jag.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
MVH
Michael Christensen
968 Cabrio -92 Gul - TILL SALU
Triumph Spitfire 4 MkII 1965 - RALLYBIL
BMW 320d -13
Fiat Ducato
PCS 8484
Tack Fredrik. Har lite samma fänomen med den plast knopp som jag köpt på Mekonomen (bara för att den gamla var helt sönder). Saknar gummibiten under knoppen som finns orginalt.
MVH
Michael Christensen
BMW 320d -13
Fiat Ducato
PCS 8484
Samma här, min har en ¤¤%"#ful aftermarket knopp. Paragon har ersättningsknopp till 968 för under 100$ men inserten följer inte med. Den är tydligen 'no longer available' från Porsche. Någon som vet var man kan få tag på en sådan?
Original Knopp och växelspak (inre delen) går att köpa hos Sanden. www.sanden.nu. Tror att han tar 180;- för spaken och ca. 500;- för knopp och damask.
MVH
Michael Christensen
BMW 320d -13
Fiat Ducato
PCS 8484
Mike-DK wrote:Bestälte en Momo Knopp idag. Kommer att fixa det på något sät!!!
Det kan väl inte vara så svårt, bara kapa av fyrkantsprofilen. Sen ta en rund stålprofil svetsa rakt på och sen kan du välja mellan tusentals olika växelspaksmodeller.....
jo jag har förstått det. har kört 1 dag utan damasken nu och det låter ju lite mer... vet de sjuttom om jag lyckas med själva fästet till växelföraren bara... annars funderar jag på att sy ett nytt finare skinn runt ...får se vad det blir..
MIN BIL:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4285