Nu med ännu mer effekt så gör sig tändningen påmind om sin otillräcklighet. Vid nära 7 krpm och höga ladd så tändningsmissar det ibland.
Kanske är dags för nyare och bättre kablar och spole.
Hur som helst så verkar MSD tändningarna intressanta. Någon som provat?
MSD 6 tändning - någon som provat på våra bilar?
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
MSD 6 tändning - någon som provat på våra bilar?
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
-
- Addict
- Posts: 1184
- Joined: 2004-04-03 11:33:27
- Bilmodell: 944 turbo S
- Årsmodell: 1988
- Location: Boden
- Contact:
Jag har funderat på det men inte kommit längre än så.
Special Tool på Rennlist har kört med en MSD 6AL om jag minns rätt. Har för mig att han sagt att den nötte ganska mycket på rotor och lock men jag kanske minns fel.
Edit, här är en RL länk.
http://forums.rennlist.com/rennforums/s ... hlight=MSD
Tomas
Special Tool på Rennlist har kört med en MSD 6AL om jag minns rätt. Har för mig att han sagt att den nötte ganska mycket på rotor och lock men jag kanske minns fel.
Edit, här är en RL länk.
http://forums.rennlist.com/rennforums/s ... hlight=MSD
Tomas
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
-
- S-Poster
- Posts: 62
- Joined: 2005-05-19 12:29:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Jag har kört med det på diverse bilar (med fördelare) och har enbart positiva upplevelser.
Aldrig tändmissar, ofta mer drag även i mellanregistret pga möjligt högre gnistgap på stiften. Man kan även ofta köra med kallare stift vilket gör att långa fullaster blir bättre.
Inget att tveka på.
Mats
Aldrig tändmissar, ofta mer drag även i mellanregistret pga möjligt högre gnistgap på stiften. Man kan även ofta köra med kallare stift vilket gör att långa fullaster blir bättre.
Inget att tveka på.
Mats
www.boost242.se
-
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2004-03-29 11:36:57
- Telefon: 0704847656
- Bilmodell: Porsche 951-E85
- Årsmodell: 1990
- Location: Lomma
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users