
Ventil justering 924 Hjälp tack!
-
- Turbo-Poster
- Posts: 635
- Joined: 2005-01-28 14:40:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Helsingborg Tågaborg
- Contact:
Ventil justering 924 Hjälp tack!
Skulle justera mina ventiler igår på min N/A tycker det är lite för stort space mellan kam o lyftare. MEN! när jag vrider på justeringsskruven enligt instruktion så att det klickar, så blir det för tight?? vad är det för fel? HILFE!Tino 

Ex 924 N/A 80
Ex 924 N/A 82
Ex 924 N/A 82
-
- S2-Poster
- Posts: 235
- Joined: 2004-04-02 16:02:51
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 19
- Joined: 2005-05-23 08:04:10
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Upplands Väsby
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 635
- Joined: 2005-01-28 14:40:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Helsingborg Tågaborg
- Contact:
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 635
- Joined: 2005-01-28 14:40:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Helsingborg Tågaborg
- Contact:
- 931Melander
- Addict
- Posts: 1168
- Joined: 2004-04-05 20:02:20
- Telefon: 0706992900
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1989
- Location: Piteå
- Contact:
dd
Vore den stansad så skulle den ju gå tungt i gängorna och iallafall inte vara tight på andra sidan.gute wrote:Får du för lite spel även om du skruvar motsols? Då kan det vara att justerskruven med tiden har blivit en aning stansad/sliten av ventilen vilket gör att när du ändrar dess position så kommer ventilen att hamna utanför förslitningen vilker minskar spelet.
MVH Gunnar
Blir det tight på alla ventiler eller är det bara på någon? Även om du justerar ´1 varv så ska spelet inte minska så mycket att lyftaren ligger an mot ventilen. Känn på lyftaren om den är lös, för det kan dock vara så att bladmåttet känns fast fastän du har spel. Har du lite olja på lyftaren så kan det kännas som att bladmåttet fastnar.
Fredde
FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR
Tidigare bilar:
996GT3 Cup -03
944Turbo S -88 Silver Rose
944 S2 - 89
Cayenne -05 A-traktor
944 S2-89 A-traktor
944 Turbo - 89
944 Turbo - 89
944 N/A -84
Boxster S-04
944 Turbo -86
914 -72
944 N/A -85B
944 N/A -82
944 S2-91
996 GT3-00
968 (CS)-92
993 C2-95
911SC-83
912 /911S-68
911E-73 http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17037
944 S2-91
924 Turbo-79
924 Turbo-79
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR
Tidigare bilar:
996GT3 Cup -03
944Turbo S -88 Silver Rose
944 S2 - 89
Cayenne -05 A-traktor
944 S2-89 A-traktor
944 Turbo - 89
944 Turbo - 89
944 N/A -84
Boxster S-04
944 Turbo -86
914 -72
944 N/A -85B
944 N/A -82
944 S2-91
996 GT3-00
968 (CS)-92
993 C2-95
911SC-83
912 /911S-68
911E-73 http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17037
944 S2-91
924 Turbo-79
924 Turbo-79
-
- Turbo-Poster
- Posts: 903
- Joined: 2004-04-12 13:10:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm Nacka
- Contact:
Jag har stött på slitna skruvar på min 931, och det skilde mer än normalt på ett justeringvarvgute Skrivet: 2005-05-23 09:19:22 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
Får du för lite spel även om du skruvar motsols? Då kan det vara att justerskruven med tiden har blivit en aning stansad/sliten av ventilen vilket gör att när du ändrar dess position så kommer ventilen att hamna utanför förslitningen vilker minskar spelet.
MVH Gunnar
Mvh Joakim
Who is online
Users browsing this forum: No registered users