Nämen vad trevligt Magnus med tävlingsambitioner.
Buren du länkar till är jag lite tveksam till. Det kan gå om den är FIA godkänd och du får med intyg på det. Generellt när det gäller bur finns det följande vägar att gå:
1. SBF-bur, som byggs efter GT (som Björn påpekar).
http://web.sbf.se/regler/visaregler.php?id=4
2. Cert.-bur, som en licensierad burbyggare kan knåpa ihop till dig efter eget huvud. Då får man en bibba papper på hur bygget är utfört och buren får sedan inte kompletteras på något sätt.
För oss som kör efter PCSR/Roadsport har vi det lite friare då det endast räcker med en båge. Skall man ha en bur skall den dock upfylla GT men det finns ett kryphål:
3. FIA-bur, Heigo är av denna typ. Lars-Göran Nilsson som kör 951 i Roadsport har en sådan bur. Jag är inte insatt i hur det fungerar med Heigo men antigen får du med ett intyg eller är buren märkt med ett FIA nummer. Dessa burar får heller inte kompletteras eller modifieras då de förlorar godkännandet.
Så mina råd är, läs GT och PCSR reglemente
http://www.pcsracing.nu/upload/fil_20050111135536.pdf . Ring sedan en SBF besiktningsman (Sigvard Skålberg) och hör efter.
Min bur är byggd efter SBF regelbok i.a.f. bakdelen. Den främre sektionen kan vara tveksam men kan gå i Roadsport/PCSR.
Lycka till
