Jag har en 944s -88, och funderar över att höja effekten lite (kanske mycket:). Är det någon som kan ge några tips. Om ni vet något vore jag tacksam om ni delar med er. Behöver ni någon info om bilen så är det bara att skriva.
Tack på förhand:Tobias
Fråga!
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 2289
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Det tråkiga svaret: Sälj bilen och köp en 944 turbo istället, det blir billigare i längden om du vill ha mycket effekt.
Varför?
Det kostar inte småpengar att trimma sugmotorer som det står Porsche på om det ska ge någon verklig effekt. Filter, grenrör och chip ger väl några få kusar men sedan måste man börja byta dyra delar för att den ska andas bättre och varva mer. Att trimma nån volvo, ford sugis eller liknande är billigare eftersom delarna och kunskapen finns överallt.
//Magnus
Varför?
Det kostar inte småpengar att trimma sugmotorer som det står Porsche på om det ska ge någon verklig effekt. Filter, grenrör och chip ger väl några få kusar men sedan måste man börja byta dyra delar för att den ska andas bättre och varva mer. Att trimma nån volvo, ford sugis eller liknande är billigare eftersom delarna och kunskapen finns överallt.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
-
- NA-Poster
- Posts: 15
- Joined: 2004-04-19 22:53:29
- Contact:
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Ge dig inte på sådant.... Det håller inte den motorn för (jag har 3 st hemma).larsson663 wrote:Jag vill inte sälja....den är så ----- skön att köra. Jag hade funderingar på något lustgassystem kanske, om det finns någon sån möjlighet.
/Tobias
Vill du trimma så är det klassisk trimmning som gäller. Med eftermarknadsinsprut + bra mappning, separata spjäll, öka kompressionen lite, vassare kammar, porta och polera lite i toppen och nya kolvar och stakar, lätta och balansera svänghjul och vev och lite sånt. Gissar på att du "lätt" plockar ut 250hk och att det kommer att kosta dig minst 50´.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
-
- NA-Poster
- Posts: 15
- Joined: 2004-04-19 22:53:29
- Contact:
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
larsson663 wrote:Har du 3 motorer hemma, eller menar du lustgas? Om du har några motorer, vill du då sälja?
/Tobias
Njaaaa
Har två stycken reservmotorer (944S), kanske skall sälja den ena. Måste få ordnig på den nya i bilen först.......
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
-
- NA-Poster
- Posts: 15
- Joined: 2004-04-19 22:53:29
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]