Fråga!

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
larsson663
NA-Poster
Posts: 15
Joined: 2004-04-19 22:53:29
Contact:

Fråga!

#1 Post by larsson663 »

Jag har en 944s -88, och funderar över att höja effekten lite (kanske mycket:). Är det någon som kan ge några tips. Om ni vet något vore jag tacksam om ni delar med er. Behöver ni någon info om bilen så är det bara att skriva.

Tack på förhand:Tobias

:P

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

#2 Post by FSN »

190hk original och något högre trimningsgrad än övriga 944 sugmotorer. Inte sådär extremt billigt att trimma en sån tyvärr.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

944_Driver
Addict
Posts: 2289
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#3 Post by 944_Driver »

Det tråkiga svaret: Sälj bilen och köp en 944 turbo istället, det blir billigare i längden om du vill ha mycket effekt.

Varför?
Det kostar inte småpengar att trimma sugmotorer som det står Porsche på om det ska ge någon verklig effekt. Filter, grenrör och chip ger väl några få kusar men sedan måste man börja byta dyra delar för att den ska andas bättre och varva mer. Att trimma nån volvo, ford sugis eller liknande är billigare eftersom delarna och kunskapen finns överallt.

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

larsson663
NA-Poster
Posts: 15
Joined: 2004-04-19 22:53:29
Contact:

#4 Post by larsson663 »

Jag vill inte sälja....den är så ----- skön att köra. Jag hade funderingar på något lustgassystem kanske, om det finns någon sån möjlighet.
:)
/Tobias

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

#5 Post by FSN »

larsson663 wrote:Jag vill inte sälja....den är så ----- skön att köra. Jag hade funderingar på något lustgassystem kanske, om det finns någon sån möjlighet.
:)
/Tobias
Ge dig inte på sådant.... Det håller inte den motorn för (jag har 3 st hemma).

Vill du trimma så är det klassisk trimmning som gäller. Med eftermarknadsinsprut + bra mappning, separata spjäll, öka kompressionen lite, vassare kammar, porta och polera lite i toppen och nya kolvar och stakar, lätta och balansera svänghjul och vev och lite sånt. Gissar på att du "lätt" plockar ut 250hk och att det kommer att kosta dig minst 50´.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

larsson663
NA-Poster
Posts: 15
Joined: 2004-04-19 22:53:29
Contact:

#6 Post by larsson663 »

Har du 3 motorer hemma, eller menar du lustgas? Om du har några motorer, vill du då sälja?

/Tobias

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

#7 Post by FSN »

larsson663 wrote:Har du 3 motorer hemma, eller menar du lustgas? Om du har några motorer, vill du då sälja?

/Tobias

Njaaaa

Har två stycken reservmotorer (944S), kanske skall sälja den ena. Måste få ordnig på den nya i bilen först.......
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

larsson663
NA-Poster
Posts: 15
Joined: 2004-04-19 22:53:29
Contact:

#8 Post by larsson663 »

Ok...men om du sugen på att sälja så skriv gärna, jag kan få användning av en.

/Tobias

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]