Fick 2:a på spindellederna vid besiktning. Jag har en 85,5, och därmed aluminiumbärarmar.
Vad är rekommendationerna, försöka sig på en renovering som på https://www.pelicanparts.com/techarticl ... cement.htm eller byta hela bärarmen?
Jag har väl korta bärarmar så jag skulle även kunna hitta begagnade från en tidigare 944 och vid behov byta spindellederna på dem.
Tar tacksamt emot tips.
Byta spindelleder på alu-bärarm
- Sebastu
- Carrera-Poster
- Posts: 377
- Joined: 2013-11-16 09:42:21
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Stockholm
- Contact:
- johan944
- Addict
- Posts: 3212
- Joined: 2006-02-20 23:20:44
- Bilmodell: 931 V8
- Årsmodell: 1981
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Byta spindelleder på alu-bärarm
Som jag har förstått det så passar inte stålarmarna "rakt i" när du har aluarmarna, bland annat så skiljer casterblocket mellan dom två.
Jag hade tittat på att få spindelleden utbytt i nuvarande bärarm.
Jag hade tittat på att få spindelleden utbytt i nuvarande bärarm.
PCS #23
Porolet 454 CBB -81 http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582" onclick="window.open(this.href);return false;
Porolet 454 CBB -81 http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- S2-Poster
- Posts: 235
- Joined: 2007-04-17 19:30:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Byta spindelleder på alu-bärarm
Jag bytte från alu till stål, köpte allt av Utzon:
Bärarmar
spindelled
främre bussningar
casterblock med bussningar
Det var inte tokdyrt när jag gjorde det. Vetskapen om att en spindelled kostar 129:- i fortsättninge om det behövs gjorde att det kändes bra.
Bärarmar
spindelled
främre bussningar
casterblock med bussningar
Det var inte tokdyrt när jag gjorde det. Vetskapen om att en spindelled kostar 129:- i fortsättninge om det behövs gjorde att det kändes bra.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users