944 Startar inte varm
Posted: 2018-10-09 20:39:29
Hej!
1. Jag har sökt på forumet innan jag postar denna tråd. Hoppas jag postar i rätt del..
2. Jag kompletterade porsche garaget med en 944 i helgen.
Årsmod 1982
En racebil som behöver lite kärlek.. Ska bli ett skitkul projekt där siktet är track days till sommaren.
Mycket delar bytta, som är positivt. Men lite jobbigt innan man fått koll på't
Hur som helst. Som många andra, bilen startar inte när den är varm. Får vänta 20-30 min.
Det luktar soppa när man vrider om på starten.
Det sitter en eftermarknads btr med manometer.
Ligger på ca 3kg, när bilen stängts av sjunker trycket suksesivt. Är detta rätt? Vart tar det vägen?
Läste att någon hällde i stp injector cleaner med gott resultat. Testade detta idag och körde ett par mil utan resultat.
När jag tuggar på starten går soppatrycket upp.
Med startgas hoppar bilen igång direkt och går sedan lika bra som vanligt.
Har inte hunnit felsöka något mer än detta ännu. Tänkte kolla på det i helgen, men med lite tips går det ju givetvis enklare.
DME relä, bygla. Känns knappast troligt som att det är DME som är mitt bekymmer? Då jag får upp soppatryck, och antagligen bra gnista då den går igång på startgas.
Det jag har i åtanke är läckande spridare som gör bilen sur. Men startar med hjälp av startgasen.
Kontrollera läckande spridare. Ha kvar spridarna på fuel railen men ute från maskin. Vrida på starten och sedan se om det läcker efteråt?
Vad tror ni om mina spekulationer? Är jag ute och cyklar?
Väldigt tacksam för tips!
Mvh
1. Jag har sökt på forumet innan jag postar denna tråd. Hoppas jag postar i rätt del..
2. Jag kompletterade porsche garaget med en 944 i helgen.
Årsmod 1982
En racebil som behöver lite kärlek.. Ska bli ett skitkul projekt där siktet är track days till sommaren.
Mycket delar bytta, som är positivt. Men lite jobbigt innan man fått koll på't
Hur som helst. Som många andra, bilen startar inte när den är varm. Får vänta 20-30 min.
Det luktar soppa när man vrider om på starten.
Det sitter en eftermarknads btr med manometer.
Ligger på ca 3kg, när bilen stängts av sjunker trycket suksesivt. Är detta rätt? Vart tar det vägen?
Läste att någon hällde i stp injector cleaner med gott resultat. Testade detta idag och körde ett par mil utan resultat.
När jag tuggar på starten går soppatrycket upp.
Med startgas hoppar bilen igång direkt och går sedan lika bra som vanligt.
Har inte hunnit felsöka något mer än detta ännu. Tänkte kolla på det i helgen, men med lite tips går det ju givetvis enklare.
DME relä, bygla. Känns knappast troligt som att det är DME som är mitt bekymmer? Då jag får upp soppatryck, och antagligen bra gnista då den går igång på startgas.
Det jag har i åtanke är läckande spridare som gör bilen sur. Men startar med hjälp av startgasen.
Kontrollera läckande spridare. Ha kvar spridarna på fuel railen men ute från maskin. Vrida på starten och sedan se om det läcker efteråt?
Vad tror ni om mina spekulationer? Är jag ute och cyklar?
Väldigt tacksam för tips!
Mvh