Hej
Någon som har erfarenhet av byte till vassare kam på N/A motorer?
Erfarenheter av kamaxelbyte 944 N/A
-
- NA-Poster
- Posts: 28
- Joined: 2004-04-23 14:44:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Boden
- Contact:
- Lilja
- Turbo-Poster
- Posts: 853
- Joined: 2011-09-03 18:53:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Genarp
- Contact:
Re: Erfarenheter av kamaxelbyte 944 N/A
Trodde inte ens det fanns vassare kammar att köpa, iallafall inte som lirar med orginal motorstyrning
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
- Cédric
- Addict
- Posts: 4621
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Erfarenheter av kamaxelbyte 944 N/A
Fanns en här på forumet som körde pcsr med en 8 ventilate med vassare kam, och kanske e85, minns inte exakt. Tror det finns en biltråd här tom, får se om den går att gråva upp.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- gegge
- Addict
- Posts: 2627
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Re: Erfarenheter av kamaxelbyte 944 N/A
Sedan var det någon som plastade igen kanalerna rejält för ett betydligt bättre mellanregister utan att tappa topp. Tror även det var i kombination med vassare kam.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
- JonasD
- Turbo-Poster
- Posts: 483
- Joined: 2017-01-01 22:16:46
- Telefon: 0704535053
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1983
- Location: Tyresö
- Contact:
Erfarenheter av kamaxelbyte 944 N/A
Utzon säljer en vassare kam. Om man portar toppen och slipar om kammen eller byter kam så borde man kunna få nästan 200 hk ur en n/a. Lite omprogramering av chippet kan också behövas. Och ställa upp max varvet lite.
Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
Äger Porsche 944 1983
Tidigare porsche: 944 1988
Tidigare porsche: 944 1988
-
- Addict
- Posts: 2289
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Re: Erfarenheter av kamaxelbyte 944 N/A
Jag stoppa i en vassare kam i min 944-83 jag hade för några år sedan. Tyvärr satte jag inte dit något justerbart kamdrev samtidigt vilket nog hade behövts. Motorn kändes starkare i mellanregister men trött på höga varv, troligen hade ett justerbart drev fått register att hamna lite högre upp och gjort det roligare. Testade både med original sprut och med VEMS och utlevde samma förändring.
// Magnus
// Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users