Styrväxelproblem

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
931Melander
Addict
Posts: 1168
Joined: 2004-04-05 20:02:20
Telefon: 0706992900
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Årsmodell: 1989
Location: Piteå
Contact:

Styrväxelproblem

#1 Post by 931Melander »

Funderingar kring en läckande styrväxel.
Går det att koppla ur servostyrningen på 944 och ändå orka ratta.
Hur lång är styrväxel med servo resp. utan servo?
Kopplar man bara ur slangarna vid styrväxeln?
Jag kör uteslutande bana med bilen.
FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
944 Turbo S - 88 Silver Rose

Tidigare bilar:
944 S2 - 89
Cayenne -05 A-traktor
944 S2-89 A-traktor
944 Turbo - 89
944 Turbo - 89
944 N/A -84
Boxster S-04
944 Turbo -86
914 -72
944 N/A -85B
944 N/A -82
944 S2-91
996 GT3-00
968 (CS)-92
993 C2-95
911SC-83
912 /911S-68
911E-73 http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17037
944 S2-91
924 Turbo-79
924 Turbo-79

User avatar
gegge
Addict
Posts: 2627
Joined: 2007-06-13 07:05:52
Bilmodell: 924, turbo och S
Årsmodell: 1981
Location: Skåne
Contact:

Re: Styrväxelproblem

#2 Post by gegge »

Manuell är väl 23:1 och blir 119mm för 3,5 varv (samma som 924)
Servo är 18:1 och blir 141mm för 3,5 varv

Läs om varför det inte är helt lyckat att bra koppla bort slangarna:

http://mwthemachineshop.com/944-power-rack" onclick="window.open(this.href);return false;
Fredrik Torkildsen

I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users