88 model turbo S med delad baksäte - rullgardin

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
Thomas Krüger-Monsen
S-Poster
Posts: 93
Joined: 2005-11-09 12:22:57
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

88 model turbo S med delad baksäte - rullgardin

#1 Post by Thomas Krüger-Monsen »

Min kamerat har en 88 model turbo S med delade baksäte. Var inne på Pet/delefilmen för att se hur detta såg ut, sökte på 88 model, men hittade inte där, gick så över til 968 och där hittade jag en ny variant av rullgardin. Är det så att det inte är möjligt att använda den gamla rullgardinen mot dette delade baksätet? Finns det inte andra innfästningsdetaljer som låser gardinen i karossen i stället för baksätet. At dom delarna borde vara orginaldelar är nog tilfälle, då det handlar om en Turbo S Silverosa som väl har en del värde, och inte bör pillas i med andra icke orginala delar.

Har läst något om detta för en del år sedan, men kommer inte ihåg konklusjonen längre. Tacksam för synpunkter och tips!

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

88 model turbo S med delad baksäte - rullgardin

#2 Post by Maxx »

På de med delat baksäte så är där ingen rullgardin, i alla fall inte på 968 och jag kan inte påminna mig att jag sett det på någon sen 944 heller, utan ett ”skynke” som sitter uppspänt med elastiska stroppar; en sida till sida med bajonettfattningar (mindre plastpryttlar) vid baksidan till ryggstöden och sen en på var sida i andra änden som man krokar fast i bakluckan.

Det ser lite olika ut till 944 och 968 (i alla fall till CS:en) där 944 har lite extra tyg vid ryggstöden så att det kan täcka ifall man fäller ryggstöden.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users