Byta hjullager bak Turbo-86

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
jon_back
NA-Poster
Posts: 47
Joined: 2017-07-01 07:51:19
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Contact:

Byta hjullager bak Turbo-86

#1 Post by jon_back »

Jag är i full fart med att dona upp 944an inför sommaren och jag har inte haft bilen mer än strax ett år och det är en del lösningar i konstruktionen som man inte ser på andra bilar. Tex att bromsskivan ligger innanför navet fram, helt rätt tänkt men säreget :)

Har tänkt byta bland annat hjullager bak även om de inte gett indikationer på att det är dåliga men när man ändå håller på... Det jag funderar lite på är hur jag lättast får ur bärarmarna bak med minsta justeringar efteråt. Borde det inte vara enklast att dela svärdet med kurvbalanseringen och lämna camber och toe orört? Då borde man klara sig på att ta ett mått mellan hjulupphängning och en fast punkt i hjulhuset för att kunna återmontera med samma inställningar?

En annan fråga jag har gäller framskärmarna. Var rätt mycket grus och elände längst ned innanför framskärmarna så det vore nog idé att ta av dessa och göra rent och måla. Hur sitter framskärmarna? Är de bara bultade eller sitter de limmade med kitt?

User avatar
jon_back
NA-Poster
Posts: 47
Joined: 2017-07-01 07:51:19
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Contact:

Re: Byta hjullager bak Turbo-86

#2 Post by jon_back »

Svarar på min egen fråga ifall det är någon annan som skulle undra samma sak. Det går inte att dela vid kurvjusteringen utan man får dela vid camber/toe justeringen. :#944burn:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users