Sänkning av 944 i Örebro-området?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
Kingswood
S-Poster
Posts: 52
Joined: 2012-04-22 21:47:41
Bilmodell: Porsche 944
Årsmodell: 1985
Location: Örebro (Garphyttan)
Contact:

Sänkning av 944 i Örebro-området?

#1 Post by Kingswood »

Hej,

Jag har en 944 N/A 85A som jag skulle vilja ha sänkt. Syftet är inte primärt bättre väghållning, utan bättre utseende. Finns det någon här som har tips om var (i närområdet) jag kan lämna den för att få detta väl utfört och till vettigt pris?

/Johan

User avatar
henca
Turbo-Poster
Posts: 466
Joined: 2015-03-27 23:18:59
Bilmodell: 911 Targa samt 928 -79
Årsmodell: 1977
Location: Linköping
Contact:

Re: Sänkning av 944 i Örebro-området?

#2 Post by henca »

Närmast till hands är nog Renntech i Eskilstuna, men jag vet inte säkert om de har kvar någon verksamhet, deras websida finns inte kvar.

En annan fristående Porscheverkstad är Levin Racing i Kungsör, vet dock inte säkert hur mycket 944or han mekar med.

Närmaste Porsche-verkstad är naturligtvis Porsche Center Örebro, men jag vet inte om de vill ta på sig den typen av jobb.

Jag vet en 928-ägare i Örebro som brukar tala sig varm för någon mekonomen-verkstad. Minns dock inte säkert vilken verkstad det var. Sen var det kanske också så med den verkstaden att det byggde lite på att kunden visste precis vad som behövde göras och beställde rätt arbete från början.

m v h Henrik

Kingswood
S-Poster
Posts: 52
Joined: 2012-04-22 21:47:41
Bilmodell: Porsche 944
Årsmodell: 1985
Location: Örebro (Garphyttan)
Contact:

Re: Sänkning av 944 i Örebro-området?

#3 Post by Kingswood »

Tackar för tipsen! Jag avvaktar nog ett tag till och ser om det dyker upp något förslag i Örebro.
/Johan

claes
S2-Poster
Posts: 269
Joined: 2013-04-02 09:48:39
Telefon: 0703084060
Bilmodell: porsche 944 turbo/S2
Årsmodell: 1986
Location: Söråker
Contact:

Re: Sänkning av 944 i Örebro-området?

#4 Post by claes »

Som du kanske vet så är ju en 944:a lite klurig att sänka. Fram behöver du nya, kortare fjädrar. Och bak behöver man dra ut torisionsstavarna och sedan trycka in dem igen i ett annat läge. Jag tror inte att alla verkstäder vet hur man gör det. Sedan bör man göra en hjulinställning för att bilen skall bli riktigt bra och inte slita däck i onödan.
Sedan kommer bilen både se bättre ut och prestera bättre i kurvorna!
/Claes
Trackday bil: Porsche 944 -1986
Landsvägsräser: Porsche 996, 40 Jahre- 2004 Såld
Dundertysken: Porsche 964 turbo -1991 Såld
Första porschen: Porsche 944 turbo -1986 Såld

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users