Tack för svar, ytterligare input tas tacksamt emot.
Lite mått skulle uppskattas. Men jag måste absolut ta tag i saken. (och blinkersspaken, den tafliga stereoinstallationen som jag ärvt samt lite plast som behöver överses)
Jag tyckte redan innan att servot inte verkade hjälpa så mycket, jag tänkte nog att packningar i styrsnäckan alternativt servopump var lite trötta, eller gissade att det ska vara lite trögt på 944. Det blev defenitivt tyngre att parkera efter raset.
Servopumpen har ju lossnat, så det blir att ge sig in under bilen med lite sprängskisser och se vad som fattas för att få ihop servo funktionen igen. Får ju djupdyka lite på olika forum innan.
Erbjudandet om styrarmar ska begrundas, tack Cédrik.
Att bygga om allt verkar långt bort, men få dit rätt delar som felas känns angeläget.
26 mm bussningen till pumpfästet verkar väck i alla fall. Tittade bara som hastigast när pumpen lossnade, jag var under bilen nån månad innan och då såg allt normalt ut.
Å andra sidan är jag inte rädd för att köra bilen, jag kör uppåt tusen mil per år och körkortet hänger löst för det mesta, så att grejer lossnar/slits känns rätt normalt.
Bilen såldes utan servo, så beroende på om allt bytts ut när den konverterades eller om det blivit en "hybrid" av något slag återstår att se.
Tittade runt lite på reservdelslistor och inser ju att det kan skilja en del.
Billigt är ju just ingenting och man undrar ju varför man köpt Porsche med bara en knegarlön i plånboken.
Tur att man kan skruva själv i alla fall.
