Page 1 of 1
Eftermontering av styrservo
Posted: 2017-12-31 22:51:42
by Örjan
Någon som vet om det är en bra lösning med eftermontera styrservo och var man får tag i delar till det? Såg att denna tråd inte gällde 944, så om admin vill ta bort denna tråd så är jag tacksam
Moderatormeddelande:Inlägget flyttat till rätt avdelningen
Re: Eftermontering av styrservo
Posted: 2018-01-02 21:12:53
by Erol
Vanligast är nog att skaffa de delar som behövs från en 944 med servo, dvs. styrväxel, servopump/fäste, slangar och behållare.
Ett annat alternativ som en del raceåkare använder är att eftermontera en elservo som med fördel köps från en närliggande skrot/bildemontering. Detta kan dock kräva en del ombyggnationer.
Re: Eftermontering av styrservo
Posted: 2018-01-02 22:11:30
by Cédric
Jag har ett par flång nya kompletta styrarmar till bra pris om du skulle börja samla grejer för en konvertering.
Re: Eftermontering av styrservo
Posted: 2018-01-04 21:25:09
by Örjan
Tack för tipsen
Skall köra ett tag för att se om man vänjer sig med muskelservo. Har ju vinterdäcken på nu så väntar in våren och sommardäcken.
Mvh
Örjan
Erol wrote:Vanligast är nog att skaffa de delar som behövs från en 944 med servo, dvs. styrväxel, servopump/fäste, slangar och behållare.
Ett annat alternativ som en del raceåkare använder är att eftermontera en elservo som med fördel köps från en närliggande skrot/bildemontering. Detta kan dock kräva en del ombyggnationer.
Re: Eftermontering av styrservo
Posted: 2018-01-15 00:56:35
by B_2
Hänger på här eftersom jag har eftermonterad (orginaldel tror jag), styrservo som lossnade under Lapplandsturnen i augusti.
Själva pumpen lossnade alltså.
Najade fast den med buntband och grov ståltråd på oljekonsum i Skellefteå.
Sen har jag faktiskt inte haft tid att kolla på det.

Och körde med det fram till vinterförvaring.
Vande mig fort vid muskelservo, jag är gammal och minns hur man gör. Den såldes utan servo tänkte jag och bara körde på, men jag antar att den slog sönder oljetrycksgivaren på vägen, det ska kollas/lagas.
Men nu har jag en fråga till bättre vetande!
Har man bytt styrarmar när man konverterade min bil? Det är liite tungt.
Hur vet man det i så fall?