R 888 mm

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
petertohen
NA-Poster
Posts: 1
Joined: 2017-09-23 15:10:42
Bilmodell: Porsche 944
Årsmodell: 1989
Contact:

R 888 mm

#1 Post by petertohen »

Thiết kế đến từ Casio EFR-556DB-2AVUDF là một trải nghiệm vô cùng cuốn hút và độc đáo nhất cho những cảm hứng. Sản phẩm mang đến tinh thần thể thao tận hưởng những chất riêng đầy khám phá trong câu chuyện phong cách của chính mình.Tham khảo thêm một số thông tin đặc biệt dành cho những cảm hứng của phái mạnh…

Casio EFR-556DB-2AVUDF Còn Gì Bằng Cho Màu Sắc Nam Tính Phóng Khoáng

Thiết kế Casio EFR-556DB-2AVUDF là hình ảnh của một thiết kế mang đậm màu sắc và tinh thần thể thao. Tất cả hướng đến hình ảnh của một vẻ đẹp hòa quyện tâm điểm mà bất kỳ ai cũng muốn tìm thấy cho chính mình. Sản phẩm hướng mình đến những chuyển động không ngừng của thời gian và vẻ đẹp sang trọng hiện đại.

Image

Thuyết phục từ tông màu xanh tâm điểm và loạt điểm loạt điểm nhấn


Từ kiểu dáng vững chắc, thiết kế Casio EFR-556DB-2AVUDF là tinh thần của những chuyển động thu hút nhất mà bất kỳ ai cũng muốn tìm thấy khám phá. Tông màu xanh dương chiếm lĩnh thật sự là một sức nóng dành cho phong vị đặc biệt và ấn tượng này. Cùng thông qua màu sắc nam tính và cập nhật vẻ đẹp đậm chất nhất cho những trải nghiệm tại đây cùng thiết kế.

Thông tin và địa điểm Shop đồng hồ uy tín TPHCM <<<TẠI ĐÂY

Thiết kế Casio EFR-556DB-2AVUDF trải nghiệm của chất thời thượng

Tổng thể thiết kế cuốn hút: Casio EFR-556DB-2AVUDF mặt đồng hồ tròn to kích thước dày dặn đầy nam tính, nền mặt số được phối tông màu xanh mang lại vẻ trẻ trung thời trang dành cho các phái mạnh. Hình ảnh thuyết phục trên nhiều phương diện hứa hẹn làm nên sức hút thời thượng cho cảm hứng.

Những chuyển động từ màu sắc và tinh tế: từ tông màu xanh nam tính và thời thượng hiện nay, thiết kế với chất tinh tế đang trở thành nguồn cảm hứng bất tận cho những trải nghiệm phóng khoáng và tinh thần mới. CCùng thể hiện sức nóng tâm điểm của chính mình từ hình ảnh thời thượng và cuốn hút này.

Sự lựa chọn hàng đầu cho chất thể thao: tôn vinh tinh thần thể thao và vẻ đẹp cuốn hút nhanh chóng đưa thiết kế trở thành “khí chất” ổn định và tươi mới nhất dành cho những trải nghiệm này. Đặc biệt từ câu chuyện, tôn vinh từ phong cách đưa nơi đây trở thành điểm đến gần gũi và đáng săn đón.

Bí quyết săn lùng Đồng hồ nam siêu mỏng <---RẤT QUAN TRỌNG

Thông số kỹ thuật chi tiết của Casio EFR-556DB-2AVUDF

Image\

Tông màu cuốn hút từ điểm và sang trọng
  • Thương Hiệu: Casio
  • Số Hiệu Sản Phẩm: EFR-556DB-2AVUDF
  • Xuất Xứ: Nhật Bản
  • Giới Tính: Nam
  • Kính: Mineral Crystal (Kính Cứng)
  • Máy: Quartz (Pin)
  • Bảo Hành Quốc Tế: 1 Năm
  • Đường Kính Mặt Số: 48.7 mm
  • Bề Dày Mặt Số: 12.6 mm
  • Màu Mặt Số: Xanh
  • Chống Nước: 10 ATM
  • Chức Năng: Lịch Ngày – Đồng Hồ 24 Giờ – Chronograph

Điểm đến chính hãng được yêu thích

Thương hiệu đến từ Thụy Sỹ Đồng hồ Tissot chính hãng <<<XEM NGAY

Đồng Hồ Hải Triều – không gian đậm đà nhất cho cá tính cũng những trải nghiệm dành cho khách hàng. Nơi đây là nơi mang đến sự tận hưởng cùng những khám phá đậm chất nhất dành cho chính mình.

Thiết kế Casio EFR-556DB-2AVUDF có giá 4.485.000đ, giá thành cập nhật ngày 25/9/2017. Mọi thông tin có thể tham khảo thêm tại donghohaitrieu.com và hotline 19006777.

NGTTHUY - NTLTRUONG
Last edited by petertohen on 2017-12-01 04:01:37, edited 3 times in total.

claes
S2-Poster
Posts: 269
Joined: 2013-04-02 09:48:39
Telefon: 0703084060
Bilmodell: porsche 944 turbo/S2
Årsmodell: 1986
Location: Söråker
Contact:

Re: R 888 mm

#2 Post by claes »

När du skriver Michelin, menar du cup1 eller cup2? Min erfarenhet är att det går mycket fortare att få temp i R888 än cup1. Cup1 har ett grymt fäste om det är torrt och de är varma men de är ganska lömska om det är blött... Cup2 tror jag bygger värme snabbare än cup1, jag har dock inte testat dem själv.
/Claes
Trackday bil: Porsche 944 -1986
Landsvägsräser: Porsche 996, 40 Jahre- 2004 Såld
Dundertysken: Porsche 964 turbo -1991 Såld
Första porschen: Porsche 944 turbo -1986 Såld

User avatar
gegge
Addict
Posts: 2627
Joined: 2007-06-13 07:05:52
Bilmodell: 924, turbo och S
Årsmodell: 1981
Location: Skåne
Contact:

Re: R 888 mm

#3 Post by gegge »

Kolla länken. Den går till Märklintåg...
Fredrik Torkildsen

I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche

User avatar
Nahpets
Addict
Posts: 1759
Joined: 2008-01-28 01:34:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sollentuna
Contact:

Re: R 888 mm

#4 Post by Nahpets »

petertohen wrote:I jappes biltråd har vi kommit in på Michelin mot R 888 mm. Rickard har tipsat om att de tar längre tid att värma upp och jag var just på väg att fråga honom (och alla er andra) om mer intryck men det verkade bättre med en separat tråd.
https://www.ebay.co.uk/p/Roco-H0-42428- ... 1735880079" onclick="window.open(this.href);return false;
Så frågan då över till Rickard igen!
Har du kollat http://www.rejsa.nu" onclick="window.open(this.href);return false; ?

michael rasmussen
S-Poster
Posts: 181
Joined: 2008-05-20 20:13:15
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1987
Location: Annelöv, Skåne
Contact:

Re: R 888 mm

#5 Post by michael rasmussen »

Har kört på R 888 , 18" ett antal uppsättningar på min 944 turbo. Bilen går bara bana och har 3 gr neg camber fram.
Vä framhjul sliter alltid mest, sliter ut 2 uppsättningar fram på en uppsättning bak.
Förra uppsättningen jag köpte upplevde jag att det blev svackor på mitten i framdäcken.

Kör ut på 2 kg kallt och släpper sedan hela tiden ut så det ligger på 2 kg.

I juni skulle det läggas på 4 nya och valet denna gång blev Michelin cup 2. Nya däck samt ny kontrollerad hjulinställning, allt var ok.

Målet var ringen där dessa däck rullade 37 varv = 81 mil samt lite från och till banan, trippen visade på totalt 90 mil. Hade ett mkt bra grepp, vilket jag även hade på R 888 och efter denna körning syntes ingenting på däcken, såg nästan ut som nya fortfarande.

Nästa kör tillfälle var Anderstorp i augusti. Körde ett pass på ca 15 varv med bra fäste. Men innan vi skulle ut på pass nr 2 så såg jag att stora gummibitar lossnat på vä fram. Mao färdigåkt den dagen.

Ngt hade gjort att vä hjul stod i 0 camber, inget motkört, inga curbs el dyl.

Min bror tittade och sa att han skrotat ut ett likadant däck som tappat gummibitar.
Vi reklamerade bägge däcken via däckhandlaren till Michelin, ingen reklamation där inte.

Svaret vi fick var " kört med fel lufttryck och fel hjulinställning samt värm upp däcken för fort"

Lufttrycket, rätt enligt Michelins anvisningar, inte under 2 kg kalltryck.
Hjulinställning, ja men inte mer "fel" än vad en standard bil har.

Hastig uppvärmning, detta fick jag förklarat att Cup 2 däcken har så bra fäste redan kalla ( det har dom) att man åker fullt omg. Detta skall man tydligen inte göra ( inget som man får reda på vid köp) för det håller inte däcket till ( det gör R 888) utan då separerar yttre gummilagret och detta faller bort så man ser stål corden. Så det blev att köpa 2 nya fram igen efter ca 100 mils körning. Tog det högra som reserv i detta läge.

Slutsats, Michelin däcken "korvar" inte gummi så mkt som som R 888 gör. Bägge ger bra fäste, Michelin redan kalla och R 888 vill gärna överhetta i synnerhet vä framhjul och blir blåanlöpt.

Livslängden är iallafall bättre på Cup 1 än R 888 men mot cup 2 vet jag inte just nu.
Michelin däck blir det iallafall inte fler ggr, varken till 944:an eller till ngn annan bil i familjen.
Har själv med kundreklamationer att göra i mitt jobb och jag kan nog tycka att Michelin var lite tykna i detta fallet, 2 däck som var tillverkade inom en 3 mån period och som uppvisar samma fel.

Nästa gång blir det nog Kuhmo eller Hankook, om dom är bättre får vi väl se. :#944burn:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users