K-jet strul igen....

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
Freddie_81
Addict
Posts: 1893
Joined: 2008-05-27 22:09:16
Telefon: 0739606054
Bilmodell: 944, 924
Årsmodell: 1979
Location: Åkers Styckebruk
Contact:

K-jet strul igen....

#1 Post by Freddie_81 »

Håller på att försöka få liv i en 924 jag har stående. Och igår kväll så fick jag bilen att gå helt perfekt , åkte hem för att sova lite vid 03.00.
Idag när jag skulle flytta bilen i garaget så går den knapp igång, hoppar igång men går på två tre cyl. Skillnaden är att bilen var varm igår. Styrtrycket är alltså ändrat. Men nu får jag inte till det.
Har tagit isär och rengjort WUR (igår innan den började gå bra, och den var grisig i filtret). Kikat att spridarna flödar hyggligt och lika. Jumprar bränslerelät med mitt preppade relä med manuell brytare. Konstaterat att WUR och luftslid har 12V i kontakterna. Och har en brytare på kallstartsventilen. Original får ingen jord från termokontakten.
Jag kör min vanliga taktik vid co-skruvs inställning genom att skruva medsols tills spridaren börjar öppna och backar då motsols en liten bit. Nej jag har ingen mätutrustning för bränsletryck men har fått det att fungera bra förr på detta viset.

En konstig sak hände när jag skulle kika spridarna. Fast jag lyfte vågen och körde pumpen så kom inget bränsle ur spridarna, sen efter några gånger så kom bränslet där tillslut. Kan den kanske vara pumpen som är kass? Den är en nästan helt ny (eftermarknads som låter som F-n) som förra ägaren köpt och monterat? Han har även monterat bort bränsle accumulatorn.
Nästa drag är att montera en originalpump, och tillbaka med en accumulator jag har liggande.
Någon som har några tankar eller något liknande som hänt och kan komma med fler tips?
Här är monstret, getrag låda och riktigt djupa splitfälgar:
ImageImage


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978

Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)

taxiande
S2-Poster
Posts: 238
Joined: 2012-10-09 22:52:54
Telefon: 0708706934
Bilmodell: 924 944 -86
Årsmodell: 1978
Contact:

Re: K-jet strul igen....

#2 Post by taxiande »

Dåligt bränslefilter? Kolla även slangarna från pumpen och returledningen till tanken så att dom inte är klämda någonstans i bakvagnen...

User avatar
Freddie_81
Addict
Posts: 1893
Joined: 2008-05-27 22:09:16
Telefon: 0739606054
Bilmodell: 944, 924
Årsmodell: 1979
Location: Åkers Styckebruk
Contact:

K-jet strul igen....

#3 Post by Freddie_81 »

Filtret är bytt. Bra tips att kika slangarna. Det är inte gjort..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978

Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users