Idag när jag skulle flytta bilen i garaget så går den knapp igång, hoppar igång men går på två tre cyl. Skillnaden är att bilen var varm igår. Styrtrycket är alltså ändrat. Men nu får jag inte till det.
Har tagit isär och rengjort WUR (igår innan den började gå bra, och den var grisig i filtret). Kikat att spridarna flödar hyggligt och lika. Jumprar bränslerelät med mitt preppade relä med manuell brytare. Konstaterat att WUR och luftslid har 12V i kontakterna. Och har en brytare på kallstartsventilen. Original får ingen jord från termokontakten.
Jag kör min vanliga taktik vid co-skruvs inställning genom att skruva medsols tills spridaren börjar öppna och backar då motsols en liten bit. Nej jag har ingen mätutrustning för bränsletryck men har fått det att fungera bra förr på detta viset.
En konstig sak hände när jag skulle kika spridarna. Fast jag lyfte vågen och körde pumpen så kom inget bränsle ur spridarna, sen efter några gånger så kom bränslet där tillslut. Kan den kanske vara pumpen som är kass? Den är en nästan helt ny (eftermarknads som låter som F-n) som förra ägaren köpt och monterat? Han har även monterat bort bränsle accumulatorn.
Nästa drag är att montera en originalpump, och tillbaka med en accumulator jag har liggande.
Någon som har några tankar eller något liknande som hänt och kan komma med fler tips?
Här är monstret, getrag låda och riktigt djupa splitfälgar:


Skickat från min iPhone med Tapatalk