Skulle byta rem och spännare på min 924 n/a men när jag vrider upp märkena så är remmen en kugg fel!
Motorn har gått bra ändå, men glad i hågen tänkte jag att den går väl ännu bättre med timingen rätt
Korrigerade och testade starta och naturligtvis går motorn sämre??? Jag kontrollerade säker 4 gånger att skiten stod rätt.
Varför? Har nån kanske planat blocket? Finns det andra orsaker?
Vad används det yttre märket till på kamdrevet?
Kamtiming?
-
- S2-Poster
- Posts: 222
- Joined: 2014-10-26 10:50:33
- Telefon: 0704246502
- Bilmodell: Boxster
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
- Mattias 924
- Addict
- Posts: 1315
- Joined: 2008-11-30 22:18:58
- Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Örebro
- Contact:
Re: Kamtiming?
Har du ställt tändningen? Den ändras när kamaxeln flyttas.
"patand" skrev:
Om inget strular...
Om inget strular...
-
- S2-Poster
- Posts: 222
- Joined: 2014-10-26 10:50:33
- Telefon: 0704246502
- Bilmodell: Boxster
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Re: Kamtiming?
Ahh, naturligtvis! Ska kolla på det! Tack!
-
- S2-Poster
- Posts: 222
- Joined: 2014-10-26 10:50:33
- Telefon: 0704246502
- Bilmodell: Boxster
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Re: Kamtiming?
Det var tändningen
Nu går den som en klocka igen. Hoppas man fick lite mer kräm nu när kammen står rätt också.
Nu går den som en klocka igen. Hoppas man fick lite mer kräm nu när kammen står rätt också.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users