Jag gjorde lite som Utzon föreslog samt lite efter eget huvud.
Innan jag började så satte jag tejpbitar ovanför alla hjul vid 70cm ovanför golvet, då kan man mäta efteråt för att se om det blev några förändringar. Sedan gjorde jag så här:
1. Först tillverkade jag en "spets" som passar på min domkraft samt i det lilla hål som finns mitt i framvagnsbalken på 944:or. Tillverkades av en träbit, M8 skruv och en låsmutter. Träbiten får inte vara för stor för då tar den i oljetråget.
2. Se till att bilen står plant. Jag placerade alla fyra hjul på träbitar för att lättare kunna lyfta hörnen med domkraft. Se till att du har rätt lufttryck i alla däck. Jag har 2,2 bar varmtryck så jag fyllde 2,2bar innan jag började justera. Lossa droplinksen från krängningshämmarna.
3. Lasta in din vikt i förarstolen. Jag använde en jeepdunk samt sten för att få till 80kg.
4. Lyft upp framvagnsbalken med hjälp av spetsen. Ta bort framhjulen. Sänk framdelen så att bilen har rätt rideheight och pitch dvs lutning.
5. Nu kan man placera ett vattenpass över bakdelen och kolla så att bakdelen är i balans. Om vattenpasset är "digitalt" eller har en libell spelar nog ingen roll men det måste vara kalibrerat och av god kvalitet, det funkar inte med ett billigt pass. Man bör också mäta så att man har samma höjd från golvet till vattenpasset på båda sidor. Justera bakfjädrarna tills bilen är i våg.
6. Mät framdelen av bilen (typ över framhjulen) och kolla så att även den är i våg. Mät avstånd från golvet till tex. sidoblinkers.
7. Sätt tillbaka framhjulen och släpp ner bilen. kontrollera höjden fram och bak. Justera fjäderbenen fram om det behövs. Skruva fast droplinksen igen. Klart!

Vattenpass är ju inte nödvändigt, det går ju att nöja sig med att mäta höjden från golvet till speciella punkter på karossen (tex skärmkanter).
Jag hoppas att jag har förklarat så att det går att förstå. Fråga gärna eller lägg till! Om Utzon läser detta får du gärna kopiera in din instruktion eller lägga in den på din hemsida igen. Den är mycket mer utförlig än min...
Efter att ha gjort denna justering på min bil så blev den stabilare och jag presterade betydligt bättre på slalomtävlingen än vad jag har gjort innan. Kan ju bero på andra faktorer också iofs.
mvh /Claes
