Hjälp!
Jag fick nedslag på besiktningen i form av 40% ojämn bromsverkan bak.
Hade av hjulen och kände lite på beläggen. De sitter som berget.
Porsche K3 center i Haninge tror att oken behöver renoveras. De skickar iväg ok på renovering, men det kan ta någon månad och nu är det dessutom sommar. Porschen är min enda bil och skulle således vara billös hela sommarn.
Jag har inte lust att köpa nya ok. Någon som har funktionsdugliga ok till en S2 att sälja eller någon hobbymek som kan tänka sig renovera mina för en slant?
Alternativa lösningar?
Bes.nedslag ojämn bromsverkan
-
- S-Poster
- Posts: 51
- Joined: 2016-03-30 16:21:30
- Bilmodell: Letar efter en 944/968
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 269
- Joined: 2013-04-02 09:48:39
- Telefon: 0703084060
- Bilmodell: porsche 944 turbo/S2
- Årsmodell: 1986
- Location: Söråker
- Contact:
Re: Bes.nedslag ojämn bromsverkan
Försök hitta en mindre bilverkstad som servar "alla" bilar. De plockar isär oken och smörjer upp dem så att de funkar igen. Porscheok är oftare lättare att jobba med än ok på vanliga bilar eftersom de är rejälare, har bra material samt att de oftast inte har rullat så mycket i saltslask. Om bilverkstaden bedömer att oken inte kan fixas så kommer de att berätta det.
Mvh /Claes
Mvh /Claes
Trackday bil: Porsche 944 -1986
Landsvägsräser: Porsche 996, 40 Jahre- 2004 Såld
Dundertysken: Porsche 964 turbo -1991 Såld
Första porschen: Porsche 944 turbo -1986 Såld
Landsvägsräser: Porsche 996, 40 Jahre- 2004 Såld
Dundertysken: Porsche 964 turbo -1991 Såld
Första porschen: Porsche 944 turbo -1986 Såld
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Bes.nedslag ojämn bromsverkan
Det är sällan korvarna i oken som kärvar, på 4-kolvsoken ärgar det bakom blecken som beläggen vilar i. Man måste demontera och blästring bort oxiden och sedan måla oken igen.
En tillfällig lösning kan vara att slipa lite på kortsidorna på beläggen, så de löper fritt.
En tillfällig lösning kan vara att slipa lite på kortsidorna på beläggen, så de löper fritt.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: No registered users