Page 1 of 1
Diff 968
Posted: 2005-04-15 11:48:04
by Highway
Jag undrar egentligen hur stor skillnad en diff gör på en 968 för i helgen på Gelleråsen tyckte jag att jag körde på ställ ur ett flertal kurvor i onödan men det var å andra sidan bara 5 grader i luften så man har väl inte ideal temp däcken..
Är det verkligen värt pengarna för en sån här
http://www.andale.com/stores/sf_home.js ... rl=speed6#
och hur mycket tid gör det på ett varv på Gelleråsen typ?
Posted: 2005-04-15 12:16:27
by Pär Hylander
Överstyrning och brist på traction är inte samma sak IMO.
Skulle snarare vilja mena att när innerhjulet spinner, då kan man ha nytta av LSD. Så om du summerar antalet sekunder som ditt innerhjul spinner per varv och divididerar det med ngn lämplig faktor (5-10?) så kanske du får tidsbesparingen per varv.
Om det är prisvärt, IMO: Nej det tror jag inte alls
Hade inte du ett nyinstallerat LEDA-chassi? Tror din övertyrning kan botas genom att jobba med det.
Posted: 2005-04-15 13:04:11
by Highway
Tack Pär då är det nog inte speciellt mycket tid man tappar för det är mest i en hårnål som det spann,, i övrigt så tycker jag att det kändes som att det gick att köra mycket fortare med dom nya dämparna för greppet fram var ett helt annat.
Mina dämpare är ju ställbara i 24 knäpp och jag utgick från det mjukast och skruvade till 12:an fram och 6:an bak men nästa helg har jag mycket tid att labba så det blir kul
