Anv. ngn. Lindsey insug?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
Tomcat1
Carrera-Poster
Posts: 324
Joined: 2012-06-04 13:00:59
Bilmodell: 944 Grey
Årsmodell: 1983
Contact:

Anv. ngn. Lindsey insug?

#1 Post by Tomcat1 »

http://www.lindseyracing.com/lr/Porsche ... -IM-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

LR INTAKE MANIFOLD 944T / 944 2.5 & 2.7 8v
Not Yet Rated | Write the First Review
Part#: LRA-951-IM-1
Ship Weight: 15.00 lbs.
$1,249.95

Ska passa min n/a 944 med lite arbete. Undrar ifall de e värt 10.000. Texten säljer in ganska bra.

"Putting up with the "far from perfect" stock intake manifold is a thing of the past. Lindsey Racing has after 18 months of development and refinement introduced a high performance intake manifold for the Porsche 944 at an affordable price. This is it folks!"
944 83a - Gasa-på-bilen
w203cdi Snålvargen(0,45/110kmh)

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1993
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

Re: Anv. ngn. Lindsey insug?

#2 Post by maverick »

Jag personligen hade aldrig betalat den summan för ett "insug" till en N/A.
Kan inte ge någon större förändring.

På en turbo dock, absolut.
MVH//Per

User avatar
Janne J
Addict
Posts: 1328
Joined: 2013-01-01 13:47:35
Telefon: 0705829625
Bilmodell: 911SC, 944S2
Årsmodell: 1990
Location: Kinna
Contact:

Re: Anv. ngn. Lindsey insug?

#3 Post by Janne J »

maverick wrote:Jag personligen hade aldrig betalat den summan för ett "insug" till en N/A.
Kan inte ge någon större förändring.

På en turbo dock, absolut.
Samma här, n/a verkar vara svårtrimmad och det behövs nog ganska många delar ytterligare för att få lite mer effekt. Bättre att stoppa ner en S2 motor mellan rambenen istället, dyker upp på annons ibland för ca 20kkr, mycket mer effekt för pengarna i min värld än ett insug för 10kkr.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]