944 -84 Startproblem!
Posted: 2016-05-01 13:30:49
Hejsan!
Har en 944 -84, jag köpte den för 1 år sedan och den har gått bra. Insåg rätt tidigt att den var svårare att starta när det var varmt ute men okunnig som man är klarade vi oss sommaren ut. Sedan i oktober så körde jag den till min mammas stuga för att ställa den på vinterförvaring och nu när jag skall starta upp den så dyker detta problem upp
. Startmotorn går runt och jag har bytt DME-Relä, provat köra byglat ändå.
Försökte koppla lös en spridare för att försöka se om bränsletrycksregulatorn är trasig. Motorn fick en tendens att vara närmare på att tända men gick ändå inte!
Kollade så att tändstiften fick gnista och upptäckte att en av insprutarna är täckt av bensin! Desperat som man är så slet jag ur strömmen till den och försökte få den att starta på 3 cylindrar men icket.
Så nu skall jag beställa o-ringssatser till 4 st spridare och börja koppla lös fuel-railen för att rengöra spridarna samt sätta dit nya packningar/o-ringar.
Prövade att spruta in startgas under luftfiltret innan allt detta och då var bilen riktigt nära på att hoppa igång.
Ska jag tro att det kommer att lösa sig efter jag bytt packningar samt rengjort spridarna?
Skall man köpa en ny spridare så den inte är sprucken när jag väl tar mig dit för att montera lös det?
Är fortfarande lite lur på att BTR:en kan vara ett problem efter att jag kollat vad en trasig sådan ger för bi-effekter. Men spridaren som är dränkt i bensin gentemot de andra som är snustorra bör ju vara en stor faktor till problemet. Om nu inte bränsletrycksregulatorn pajjat och som i sin tur har gett mig ett för högt bränsletryck som i sin tur gjort att packningen till spridaren fått lida pin när den nu fått stå över vintern?
Har 8 mil till min kära porsche så det är halvtungt att kolla saker sporadiskt
Har en 944 -84, jag köpte den för 1 år sedan och den har gått bra. Insåg rätt tidigt att den var svårare att starta när det var varmt ute men okunnig som man är klarade vi oss sommaren ut. Sedan i oktober så körde jag den till min mammas stuga för att ställa den på vinterförvaring och nu när jag skall starta upp den så dyker detta problem upp
. Startmotorn går runt och jag har bytt DME-Relä, provat köra byglat ändå.
Försökte koppla lös en spridare för att försöka se om bränsletrycksregulatorn är trasig. Motorn fick en tendens att vara närmare på att tända men gick ändå inte!
Kollade så att tändstiften fick gnista och upptäckte att en av insprutarna är täckt av bensin! Desperat som man är så slet jag ur strömmen till den och försökte få den att starta på 3 cylindrar men icket.
Så nu skall jag beställa o-ringssatser till 4 st spridare och börja koppla lös fuel-railen för att rengöra spridarna samt sätta dit nya packningar/o-ringar.
Prövade att spruta in startgas under luftfiltret innan allt detta och då var bilen riktigt nära på att hoppa igång.
Ska jag tro att det kommer att lösa sig efter jag bytt packningar samt rengjort spridarna?
Skall man köpa en ny spridare så den inte är sprucken när jag väl tar mig dit för att montera lös det?
Är fortfarande lite lur på att BTR:en kan vara ett problem efter att jag kollat vad en trasig sådan ger för bi-effekter. Men spridaren som är dränkt i bensin gentemot de andra som är snustorra bör ju vara en stor faktor till problemet. Om nu inte bränsletrycksregulatorn pajjat och som i sin tur har gett mig ett för högt bränsletryck som i sin tur gjort att packningen till spridaren fått lida pin när den nu fått stå över vintern?
Har 8 mil till min kära porsche så det är halvtungt att kolla saker sporadiskt