944 krypström...

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
FelleTjolle
NA-Poster
Bilmodell: Porsche 944
Årsmodell: 1984

944 krypström...

#1 Post by FelleTjolle »

Hej har en 944 N/A från 84, häromdagen när jag och farsan höll på att förbereda bilen inför våren så tänkte jag starta den (hade en enorm 944 abstinens :D ) men det var inte ett jäkla liv i den, vi satte då batteriet på laddning och efter några timmar så prövade vi igen och då hoppade den omedelbart igång men efter jag hade stängt av den så upptäckte jag att instrumentbelysningen och nummerplåtsbelysningen var igång, vi kollade då om det låg nån ström på och det gjorde det ju självklart! :? vi la märke till att krypströmmen vart värre om nyckeln satt i tändningslåset, kan det vara tändningslåset som spökar eller är det "ljusknappen"?
är det nån som har varit med om nåt liknade tidigare och kanske vet hur det kan åtgärdas?
Tack på förhand! :#944burn:

henca
Turbo-Poster
Bilmodell: 911 Targa samt 928 -79
Årsmodell: 1977

Re: 944 krypström...

#2 Post by henca »

Lampor som lyser efter att man lämnat bilen måste naturligtvis åtgärdas, men även utan några krypströmmar som beror på fel så bör man inte lämna ett bilbatteri åt sitt öde en hel vinter. Emellanåt (t ex en gång i månaden) bör batteriet laddas. Det finns också underhållsladdare som man kan koppla in som automatiskt pausar laddningen när batteriet är fulladdat.

Nu är jag inte alls insatt i just 944, men en del bilar har ju ett "radioläge" som ger ström till radio och kanske även en del lampor om tändningsnyckeln sitter i även om nyckeln är i det mest avstängda läget.

m v h Henrik

Post Reply