Lindseyracing maf hjälp!

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
Anders_89
NA-Poster
Posts: 34
Joined: 2015-05-20 10:19:31
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: 1989
Contact:

Lindseyracing maf hjälp!

#1 Post by Anders_89 »

Hejsan!

jag fick med detta kittet till min bil när jag köpte den, har läst en del men har inte svarpå exakt allt så någon här som har kört/kör med det får gärna hjälpa mig :) tanken var ju att köpa bengts chip och pysventil o köra med det. men nu tänker jag att detta måste ju vara bättre?

lägger upp 3 bilder på det jag har hittat i lådan :P

Image

Image

Image


jag ser att det står K27 på ena chippet så misstänker nån har kört med k27 turbo? vad det andra chippet är vet jag dock inte, nån som har en aning här ?:)

mvh Anders

944_Driver
Addict
Posts: 2296
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

Re: Lindseyracing maf hjälp!

#2 Post by 944_Driver »

Ett chip till tändningen och ett till soppan.

// Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

User avatar
Vidde
S-Poster
Posts: 178
Joined: 2013-09-24 20:30:24
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Malmö
Contact:

Re: Lindseyracing maf hjälp!

#3 Post by Vidde »

Jag köpte ett likadant MAF-kitt (Lindsey Racing MAFterburner) här på forumet med samma tanke, men efter att ha pratat med Bengt är det inte helt lätt att byta ut AFM:en mot en MAF utan att köra med själva piggyback-boxen. Bengt sa att man måste iterera sig fram och köra igenom hela mappen för att sen justera chipen efter det och det kräver en del kunskap som jag själv känner att jag inte besitter.

Jag har också försökt kontakta Revline Racing för att få hjälp med installation och mappning men får inget svar där. Är det någon här på forumet som vet var man kan vända sig för att får hjälp?

Börjar mer och mer att känna att det var ett misstag att köra Lindsey Racing MAF-kittet, skulle ha valt något annat, ibland lär man sig den hårda vägen. :(

User avatar
Lilja
Turbo-Poster
Posts: 853
Joined: 2011-09-03 18:53:53
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Årsmodell: 1988
Location: Genarp
Contact:

Re: Lindseyracing maf hjälp!

#4 Post by Lilja »

Vidde wrote:Jag köpte ett likadant MAF-kitt (Lindsey Racing MAFterburner) här på forumet med samma tanke, men efter att ha pratat med Bengt är det inte helt lätt att byta ut AFM:en mot en MAF utan att köra med själva piggyback-boxen. Bengt sa att man måste iterera sig fram och köra igenom hela mappen för att sen justera chipen efter det och det kräver en del kunskap som jag själv känner att jag inte besitter.

Jag har också försökt kontakta Revline Racing för att få hjälp med installation och mappning men får inget svar där. Är det någon här på forumet som vet var man kan vända sig för att får hjälp?

Börjar mer och mer att känna att det var ett misstag att köra Lindsey Racing MAF-kittet, skulle ha valt något annat, ibland lär man sig den hårda vägen. :(
Jag har också ett Lindsey MAF kit och har snackat med Lindsey själva om detta. Nu var det ett tag sen men det finns en fil/inställning som härmar orginal signalerna. Enligt Lindsey så ska det inte vara någon skillnad mot denna inställning och en bil med orginal AFMen.
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil

Anders_89
NA-Poster
Posts: 34
Joined: 2015-05-20 10:19:31
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: 1989
Contact:

Re: Lindseyracing maf hjälp!

#5 Post by Anders_89 »

Tjena!

min tanke var ju att när jag redan har fått grejjorna med så tänkte jag slänga på allt, maf,spridare, mafterburner stage2, känns ju som att de borde vara bättre än chippa bara ? även fast det är k26/8 snurra

User avatar
Bubby
Turbo-Poster
Posts: 624
Joined: 2005-07-10 19:06:52
Telefon: 0763385357
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1987
Location: Västerås
Contact:

Re: Lindseyracing maf hjälp!

#6 Post by Bubby »

Köpte ett liknande kit. Slutade med att jag köpte ett chip av bengt och sen kompletterade med mafterburner från lindsey racing. Då kan man finjustera kurvan själv, är lite pyssel men fungerar ganska bra. Bör dock kompletteras med bredbandslambda så man har koll på bränsleblandningen.

Med vänlig hälsning Bubby
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.

BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.

PCS+R 9488

[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]

flatfour56
S-Poster
Posts: 65
Joined: 2013-05-26 13:15:54
Telefon: 0739772278
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1991
Location: Sköldinge
Contact:

Re: Lindseyracing maf hjälp!

#7 Post by flatfour56 »

Hej,

Det är Gurra här på forumet som är revline racing , prova att skicka PM till honom här så kanske han svarar upp.
Du hittar honom via "medlemmar" / Peter.

User avatar
Fredrik Nyqvist
Carrera-Poster
Posts: 320
Joined: 2009-08-22 14:12:41
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Location: Stockholm
Contact:

Re: Lindseyracing maf hjälp!

#8 Post by Fredrik Nyqvist »

Ska inte påstå att jag är någon expert, men jag kör samma kit i min bil och har pillat en del med det. Finns lite info i min biltråd, men fråga här eller i PM så försöker jag hjälpa till om jag kan,
Fredrik Nyqvist

PCS #10558
Biltråd: 944 Turbo -86 |

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 381
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: Lindseyracing maf hjälp!

#9 Post by jockes »

Anders_89 wrote:Tjena!

min tanke var ju att när jag redan har fått grejjorna med så tänkte jag slänga på allt, maf,spridare, mafterburner stage2, känns ju som att de borde vara bättre än chippa bara ? även fast det är k26/8 snurra
Hur har det gått för dig?
Håller själv på att installera ett likadant kit i min bil, men jag tänkte göra justeringarna med ett ECUmaster piggyback istället för med MAfterburnern.
Vidde wrote: Jag har också försökt kontakta Revline Racing för att få hjälp med installation och mappning men får inget svar där. Är det någon här på forumet som vet var man kan vända sig för att får hjälp?

Börjar mer och mer att känna att det var ett misstag att köra Lindsey Racing MAF-kittet, skulle ha valt något annat, ibland lär man sig den hårda vägen. :(
Vidde, Lindsey har ju installationsdokument på deras hemsida och det finns ju hur mycket information som helst på nätet om hur man mappar. Detta är ju ett välbeprövat kit som det finns massor med kunskap kring, så du behöver nog inte vara orolig.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

Anders_89
NA-Poster
Posts: 34
Joined: 2015-05-20 10:19:31
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: 1989
Contact:

Re: Lindseyracing maf hjälp!

#10 Post by Anders_89 »

Tjena!
jag har mitt till försäljning istället :)

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 381
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: Lindseyracing maf hjälp!

#11 Post by jockes »

-Mäh :P
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users