Lindseyracing maf hjälp!

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Anders_89
NA-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: 1989

Lindseyracing maf hjälp!

#1 Post by Anders_89 »

Hejsan!

jag fick med detta kittet till min bil när jag köpte den, har läst en del men har inte svarpå exakt allt så någon här som har kört/kör med det får gärna hjälpa mig :) tanken var ju att köpa bengts chip och pysventil o köra med det. men nu tänker jag att detta måste ju vara bättre?

lägger upp 3 bilder på det jag har hittat i lådan :P

Image

Image

Image

jag ser att det står K27 på ena chippet så misstänker nån har kört med k27 turbo? vad det andra chippet är vet jag dock inte, nån som har en aning här ?:)

mvh Anders

944_Driver
Addict
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej

Re: Lindseyracing maf hjälp!

#2 Post by 944_Driver »

Ett chip till tändningen och ett till soppan.

// Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

Vidde
S-Poster
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986

#3 Post by Vidde »

Jag köpte ett likadant MAF-kitt (Lindsey Racing MAFterburner) här på forumet med samma tanke, men efter att ha pratat med Bengt är det inte helt lätt att byta ut AFM:en mot en MAF utan att köra med själva piggyback-boxen. Bengt sa att man måste iterera sig fram och köra igenom hela mappen för att sen justera chipen efter det och det kräver en del kunskap som jag själv känner att jag inte besitter.

Jag har också försökt kontakta Revline Racing för att få hjälp med installation och mappning men får inget svar där. Är det någon här på forumet som vet var man kan vända sig för att får hjälp?

Börjar mer och mer att känna att det var ett misstag att köra Lindsey Racing MAF-kittet, skulle ha valt något annat, ibland lär man sig den hårda vägen. :(

Lilja
Turbo-Poster
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Årsmodell: 1988

#4 Post by Lilja »

Vidde wrote:Jag köpte ett likadant MAF-kitt (Lindsey Racing MAFterburner) här på forumet med samma tanke, men efter att ha pratat med Bengt är det inte helt lätt att byta ut AFM:en mot en MAF utan att köra med själva piggyback-boxen. Bengt sa att man måste iterera sig fram och köra igenom hela mappen för att sen justera chipen efter det och det kräver en del kunskap som jag själv känner att jag inte besitter.

Jag har också försökt kontakta Revline Racing för att få hjälp med installation och mappning men får inget svar där. Är det någon här på forumet som vet var man kan vända sig för att får hjälp?

Börjar mer och mer att känna att det var ett misstag att köra Lindsey Racing MAF-kittet, skulle ha valt något annat, ibland lär man sig den hårda vägen. :(
Jag har också ett Lindsey MAF kit och har snackat med Lindsey själva om detta. Nu var det ett tag sen men det finns en fil/inställning som härmar orginal signalerna. Enligt Lindsey så ska det inte vara någon skillnad mot denna inställning och en bil med orginal AFMen.
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil

Anders_89
NA-Poster

#5 Post by Anders_89 »

Tjena!

min tanke var ju att när jag redan har fått grejjorna med så tänkte jag slänga på allt, maf,spridare, mafterburner stage2, känns ju som att de borde vara bättre än chippa bara ? även fast det är k26/8 snurra

Bubby
Turbo-Poster
Telefon: 0763385357
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1987

#6 Post by Bubby »

Köpte ett liknande kit. Slutade med att jag köpte ett chip av bengt och sen kompletterade med mafterburner från lindsey racing. Då kan man finjustera kurvan själv, är lite pyssel men fungerar ganska bra. Bör dock kompletteras med bredbandslambda så man har koll på bränsleblandningen.

Med vänlig hälsning Bubby
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.

BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.

PCS+R 9488

[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]

flatfour56
S-Poster
Telefon: 0739772278
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1991

#7 Post by flatfour56 »

Hej,

Det är Gurra här på forumet som är revline racing , prova att skicka PM till honom här så kanske han svarar upp.
Du hittar honom via "medlemmar" / Peter.

Fredrik Nyqvist
Carrera-Poster
Bilmodell: Porsche 944 Turbo

#8 Post by Fredrik Nyqvist »

Ska inte påstå att jag är någon expert, men jag kör samma kit i min bil och har pillat en del med det. Finns lite info i min biltråd, men fråga här eller i PM så försöker jag hjälpa till om jag kan,
Fredrik Nyqvist

PCS #10558
Biltråd: 944 Turbo -86 |

jockes
Carrera-Poster

#9 Post by jockes »

Anders_89 wrote:Tjena!

min tanke var ju att när jag redan har fått grejjorna med så tänkte jag slänga på allt, maf,spridare, mafterburner stage2, känns ju som att de borde vara bättre än chippa bara ? även fast det är k26/8 snurra
Hur har det gått för dig?
Håller själv på att installera ett likadant kit i min bil, men jag tänkte göra justeringarna med ett ECUmaster piggyback istället för med MAfterburnern.
Vidde wrote: Jag har också försökt kontakta Revline Racing för att få hjälp med installation och mappning men får inget svar där. Är det någon här på forumet som vet var man kan vända sig för att får hjälp?

Vidde, Lindsey har ju installationsdokument på deras hemsida och det finns ju hur mycket information som helst på nätet om hur man mappar. Detta är ju ett välbeprövat kit som det finns massor med kunskap kring, så du behöver nog inte vara orolig.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

Anders_89
NA-Poster

#10 Post by Anders_89 »

Tjena!
jag har mitt till försäljning istället :)

jockes
Carrera-Poster

#11 Post by jockes »

-Mäh :P
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

Post Reply