Hei! Har satt inn en 1989 S2 motor i min 1984 944. Jeg har litt problemer med ledningsnettet, og spesielt å koble opp DME og sluttrinn til coil. Noen som vet hvordan jeg skal koble dette inn i min bil?
takk!
Sondre
s2 motor i en 1984 944 *DME problemer*
-
- NA-Poster
- Posts: 3
- Joined: 2014-07-08 23:20:37
- Bilmodell: 944 3L
- Årsmodell: 1984
- Contact:
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: s2 motor i en 1984 944 *DME problemer*
Du måste ha databoxen från S2 för att få det att fungera. Dessutom behöver du en tändmodul.
Boxen lämnar triggsignal till tändmodulen som ger spänningen till tändspolen. Jag drog en ny 2-ledare från tändmodulen till tändspolen.
Jag gjorde ett elschema i jätteformat, kan ta en bild på måndag.
Janne
Boxen lämnar triggsignal till tändmodulen som ger spänningen till tändspolen. Jag drog en ny 2-ledare från tändmodulen till tändspolen.
Jag gjorde ett elschema i jätteformat, kan ta en bild på måndag.
Janne
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
-
- NA-Poster
- Posts: 3
- Joined: 2014-07-08 23:20:37
- Bilmodell: 944 3L
- Årsmodell: 1984
- Contact:
Re: s2 motor i en 1984 944 *DME problemer*
Hei, jeg har alt jeg trenger som sluttrinn og ECU... Trenger bare å få koblet opp alt sammen og få inn DME releet osv....
Hadde vært supert å få et elskjema!
Hadde vært supert å få et elskjema!

- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: s2 motor i en 1984 944 *DME problemer*
Jag lät kablaget i bilen vara orört i min 924S-88. Klippte kontakterna på S2 motorns kablage och ersatte dessa med kontakterna från min originalmotor.
Under instrumentpanelen sitter detta skarvstycket ( platt svart )
S2 motorn har denna:
Koppla samman Tach signal och oil level.
Tach + får du ta från Röd/blå ( spridare ) i det andra kablaget i motorrummet, ny kabel behövs för detta.
I motorrummet skarvar du dessa:
Det mesta är färg mot färg, annars får du hålla ordning på funktionen.
Tändmodulen kopplas på den speciella grön/svarta kabeln så här:
Du får dra en ny kabel till tändspolen från tändmodulen.
Under instrumentpanelen sitter detta skarvstycket ( platt svart )
S2 motorn har denna:
Koppla samman Tach signal och oil level.
Tach + får du ta från Röd/blå ( spridare ) i det andra kablaget i motorrummet, ny kabel behövs för detta.
I motorrummet skarvar du dessa:
Det mesta är färg mot färg, annars får du hålla ordning på funktionen.
Tändmodulen kopplas på den speciella grön/svarta kabeln så här:
Du får dra en ny kabel till tändspolen från tändmodulen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
-
- NA-Poster
- Posts: 3
- Joined: 2014-07-08 23:20:37
- Bilmodell: 944 3L
- Årsmodell: 1984
- Contact:
Re: s2 motor i en 1984 944 *DME problemer*
Hei! Tusen takk for kjempesvar Janne! Har begynt å skifte ledningsnett i motorrom og coupe til ledningsnett fra S2 nå, da jeg holder på å bygge om til ovalt dashbord
Har alle delene
Det blir mye jobb men jeg tror jeg skal få det til !
På min tennmodul er fargene Grønn, svar og brun..?
Den ene grønne skal på minussiden på coilen, den brune skal til jord og den svarte og lille svarte? vet du hvor de skal?
Sondre



På min tennmodul er fargene Grønn, svar og brun..?
Den ene grønne skal på minussiden på coilen, den brune skal til jord og den svarte og lille svarte? vet du hvor de skal?
Sondre
Who is online
Users browsing this forum: No registered users