Min 944 N/A-85 som jag även kallar för Skabbgalten under "Våra bilar" har stått still ungefär ett år och fått några små och några stora problem fixade.
En grej jag ville fixa var att byta motorkuddar. På tomgång vibrerade det ganska ordentligt i bilen så jag beställde ett par nya på Ebay som sitter i bilen nu.......men det blev ju ingen skillnad!
Jag börjar lura på om det kan vara så att remmen inte sitter rätt på balansaxeln, nån som varit ute för det eller har nåt annat tips?
Jag har ju hört att kuddarna på Ebay ska vara lite halvtaskiga men en liten stund borde de väl funka iaf?
Det är ju enkelt att kika remmen. Ganska vanligt att den undre axeln vänts 180 grader fel på grund av lite otydlig märkning. Läs på clarksgarage om detta så du vet hur markeringarna/ bokstäverna ska stå. Är inte hundra men har för mig att bokstaven skall stå i det större runda hålet på den övre balansaxeln och i det mindre typ fyrkantiga på den undre.. På äldre bilar står det olika bokstäver på övre och undre (U och O) drivhjulen medan på nyare är det markerat med 0 på båda. Sen är det ju att ställa dessa efter markeringarna i inte plasten. Bättre beskrivet på clarks..
Mvh