Vart drar man kablar från förardörren ?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
KJB
S2-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

Vart drar man kablar från förardörren ?

#1 Post by KJB »

Håller på att byta högtalare runtom i bilen och ska sätta dem på slutsteg i bak istället så det blir nytt kablage också. Men jag har lite bekymmer med förarsidan. När man gått genom damasken mot bilen vart kommer kablarna fram ?

Försökt riva lite försiktigt men för det första, för att få bort mattan mot panelen vid pedalerna måste jag ta bort knappen till bagageluckan samt handtaget till huven. Det finns inga skruvar, och jag är nojjig att vålda för mycket på 30 år gammal plast, så om någon vet hur man tar bort dessa är jag tacksam för tips.

Har glipat på mattan dock, bakom denna så är det en isoleringsmatta med en plast/gummiyta på mot kupén, den är så spröd att den spricker bara man tar i den. Så den vill jag helst också slippa dra i i onödan.

Så om någon har tips på snabbaste sättet att få grnom kabeln är jag tacksam.
//Karl

Porsche 951 -91
Audi A4 2.0tdi Q -07

KJB
S2-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

Re: Vart drar man kablar från förardörren ?

#2 Post by KJB »

Hittade, var busenkelt. Ett hål bakom bakre mattan precis intil luftutblåset. Det fina med att kunna skruva hemma är att man kan gå och sova på saken och ibland löser det sig då :D

Håller förresten på med att installera 5.25or med diskant i dörrarna och nya 6.5or bak allt ska drivas av ett slutsteg. Har plankat installationen av:

http://rennlist.com/forums/944-turbo-an ... r-mod.html" onclick="window.open(this.href);return false;
//Karl

Porsche 951 -91
Audi A4 2.0tdi Q -07

Post Reply