Bussningar tosionstub

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Henrik_O
NA-Poster
Bilmodell: Porsche 944 turbo
Årsmodell: 1986

Bussningar tosionstub

#1 Post by Henrik_O »

Hej, för att göra en lång historia kort. Det började med att jag skulle sänka bilen bak. Men efter lite avdragna bultar så fick jag plocka ner tosionstuben på backen. Dom främre bussningarna till tosionstuben var i plast från 9xx parts, men dessa hade spruckit på bägge sidor. Jag beställde lika dana igen, så idag var det dax att skruva upp tuben igen. På tredje försöket fick jag upp den men när jag drar åt bulten som håller den främre bussningen på höger sida så smäller det till och den spricker :evil: min nya bussning kass,Vänster sida håller. Så nu är jag tillbaka på ruta ett igen. Så till min fråga är hur jag ska gå vidare. Beställa en uppsättning bussningar till och hoppas att det var övervåld som knäckte den eller svarva egna i aluminium? Är det någon annan som åker med rear axle carrier bushing i alu? Det var ju inte smidigt att få tuben på plats med plastbussningar så det borde inte blir smidigare med alu.

Karl Birgander
Addict
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990

Re: Bussningar tosionstub

#2 Post by Karl Birgander »

Option 3: Svarva flera uppsättningar i Alu och sälj till hugade spekulander ( :#cheers: :d=: )
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

Post Reply